Dah la kacak, memasak pun handal! Pelajar UiTM ini buat para gadis tak senang duduk - “Kenyit mata tu paling style” - Viral | mStar

Dah la kacak, memasak pun handal! Pelajar UiTM ini buat para gadis tak senang duduk - “Kenyit mata tu paling style”

Video Fitri sedang memasak menerima hampir sejuta tontonan dan turut dihujani pelbagai komen netizen di Twitter.

"ALA kenyit mata pula," demikian komen seorang netizen secara berseloroh mengenai satu video tular di Twitter.

Rakaman yang sudah ditonton hampir 800,000 kali itu menunjukkan seorang jejaka sedang memasak di dapur.

Selain api yang kelihatan menjulang dari kuali, tindakannya yang mengenyit mata pada penghujung video cukup mencuri perhatian netizen.

ARTIKEL BERKAITAN: Huru-hara bila si jejaka masuk dapur, ramai dedah alami pengalaman sama... “perempuan pun ada jenis macam ni”

ARTIKEL BERKAITAN: “Kalau tak pandai masak, tak cukup perempuan ke?” - Lelaki toksik buat bakal peguam geram

Bercerita kepada mStar, Fitri Mubaraq Abdullah, 20, mengakui terkejut apabila video berkenaan kini mencecah sejuta jumlah tontonan menerusi platform media sosial itu.

"Terkejut, memang tak jangka akan viral. Saja sekadar post sahaja. Saya duduk rumah sewa, lapan orang. Biasanya saya yang akan masak.

Selepas habis sekolah, mak suruh cari kerja sambilan. Saya bekerja sebagai tukang masak di medan selera sebuah pusat beli-belah.

FITRI MUBARAQ ABDULLAH

"Kami kumpul duit untuk beli barang dapur. Jimatlah sikit berbanding makan di kedai.

"Biasanya saya masak dua kali sehari, untuk tengah hari dan malam. Kawan-kawan pun akan tolong kemas, potong-potong, ada juga yang tolong masak," ujarnya sewaktu dihubungi.

Menurut penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Arau, Perlis itu, dia mula belajar memasak selepas menamatkan pengajian sekolah menengah.

Fitri (empat dari kanan) bersama rakan serumahnya.

"Selepas habis sekolah, mak suruh cari kerja sambilan. Saya bekerja sebagai tukang masak di medan selera sebuah pusat beli-belah.

"Dari situ saya belajar. Sebelum tu tak pernah masak, tapi selalu tengok mak masak.

"Antara menu yang saya boleh masak ialah ayam lada hitam, paprik sotong, sambal petai ikan bilis dan sup sayur.

Fitri merupakan penuntut UiTM Arau, Perlis.

"Ada juga netizen yang fikir saya pelajar kulinari tapi tak pun sebenarnya," kata penutut bidang Seni Bina, Perancangan dan Ukur itu.

Kata anak kelahiran Bertam Ulu, Melaka itu, dia juga mahu berkongsi lebih banyak video masakan di media sosial seandainya masa mengizinkan.

Dalam pada itu, video Fitri yang kini sedang tular turut dihujani pelbagai komen termasuklah yang memuji rupa parasnya.

Antara hidangan yang dihasilkan oleh Fitri.

"Paling jealous bila lelaki lagi pandai masak ni.

"Kenyit mata tu paling style.

"Tak puas tengok video ni dia masak separuh je. Nak full video siap masak.

"Alhamdulillah mak saya dah jumpa bakal baba anak-anak saya. Rasanya mak dah boleh standby apa yang patut," komen beberapa netizen.

Klik

default image

Tingkatkan kemahiran, produktiviti untuk lonjakkan status ekonomi Harimau Asia

DALAM usaha untuk melonjakkan status sebagai ekonomi Harimau Asia, Malaysia berusaha untuk mengukuhkan ekonomi dan status fiskal menjelang 2021.

default image

Jurang ekonomi penduduk bandar dan desa cabaran utama WKB 2030

JURANG ekonomi yang besar di antara kumpulan pendapatan, etnik serta kawasan luar bandar dan bandar antara cabaran besar yang dihadapi negara.

default image

WKB 2030: Gandingan kerajaan-swasta penting untuk manfaat rakyat

SEKTOR swasta perlu berganding bahu dengan kerajaan sebagai fasilitator untuk memperbaiki ketidakseimbangan pendapatan di negara ini.

default image

Merangsang Korporat Malaysia, PNB rangka strategi bersama pemimpin korporat kukuhkan ekonomi negara

SEJAJAR usaha Malaysia untuk menjadi kuasa ekonomi, adalah tepat pada masanya bagi sektor korporat negara meninjau ke arah langkah-langkah perubahan.

default image

Putrajaya... tak kenal maka tak cinta

PUTRAJAYA dibina atas sebuah impian. Dan berdasarkan beberapa pertimbangan, ia merupakan lokasi impian untuk didiami.

Artikel Lain