Dah la kacak, memasak pun handal! Pelajar UiTM ini buat para gadis tak senang duduk - “Kenyit mata tu paling style” - Viral | mStar

Dah la kacak, memasak pun handal! Pelajar UiTM ini buat para gadis tak senang duduk - “Kenyit mata tu paling style”

Video Fitri sedang memasak menerima hampir sejuta tontonan dan turut dihujani pelbagai komen netizen di Twitter.

"ALA kenyit mata pula," demikian komen seorang netizen secara berseloroh mengenai satu video tular di Twitter.

Rakaman yang sudah ditonton hampir 800,000 kali itu menunjukkan seorang jejaka sedang memasak di dapur.

Selain api yang kelihatan menjulang dari kuali, tindakannya yang mengenyit mata pada penghujung video cukup mencuri perhatian netizen.

ARTIKEL BERKAITAN: Huru-hara bila si jejaka masuk dapur, ramai dedah alami pengalaman sama... “perempuan pun ada jenis macam ni”

ARTIKEL BERKAITAN: “Kalau tak pandai masak, tak cukup perempuan ke?” - Lelaki toksik buat bakal peguam geram

Bercerita kepada mStar, Fitri Mubaraq Abdullah, 20, mengakui terkejut apabila video berkenaan kini mencecah sejuta jumlah tontonan menerusi platform media sosial itu.

"Terkejut, memang tak jangka akan viral. Saja sekadar post sahaja. Saya duduk rumah sewa, lapan orang. Biasanya saya yang akan masak.

Selepas habis sekolah, mak suruh cari kerja sambilan. Saya bekerja sebagai tukang masak di medan selera sebuah pusat beli-belah.

FITRI MUBARAQ ABDULLAH

"Kami kumpul duit untuk beli barang dapur. Jimatlah sikit berbanding makan di kedai.

"Biasanya saya masak dua kali sehari, untuk tengah hari dan malam. Kawan-kawan pun akan tolong kemas, potong-potong, ada juga yang tolong masak," ujarnya sewaktu dihubungi.

Menurut penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Arau, Perlis itu, dia mula belajar memasak selepas menamatkan pengajian sekolah menengah.

Fitri (empat dari kanan) bersama rakan serumahnya.

"Selepas habis sekolah, mak suruh cari kerja sambilan. Saya bekerja sebagai tukang masak di medan selera sebuah pusat beli-belah.

"Dari situ saya belajar. Sebelum tu tak pernah masak, tapi selalu tengok mak masak.

"Antara menu yang saya boleh masak ialah ayam lada hitam, paprik sotong, sambal petai ikan bilis dan sup sayur.

Fitri merupakan penuntut UiTM Arau, Perlis.

"Ada juga netizen yang fikir saya pelajar kulinari tapi tak pun sebenarnya," kata penutut bidang Seni Bina, Perancangan dan Ukur itu.

Kata anak kelahiran Bertam Ulu, Melaka itu, dia juga mahu berkongsi lebih banyak video masakan di media sosial seandainya masa mengizinkan.

Dalam pada itu, video Fitri yang kini sedang tular turut dihujani pelbagai komen termasuklah yang memuji rupa parasnya.

Antara hidangan yang dihasilkan oleh Fitri.

"Paling jealous bila lelaki lagi pandai masak ni.

"Kenyit mata tu paling style.

"Tak puas tengok video ni dia masak separuh je. Nak full video siap masak.

"Alhamdulillah mak saya dah jumpa bakal baba anak-anak saya. Rasanya mak dah boleh standby apa yang patut," komen beberapa netizen.

Klik

default image

Percutian travel tren janjikan servis 'awesome' dan 1,001 pengalaman menakjubkan!

TRAVEL serata dunia lebih pantas dengan menggunakan kapal terbang tetapi amat menyeronokan jika tren menjadi pilihan.

default image

WKB 2030 sasar taraf hidup lebih baik untuk rakyat di seluruh negara

WKB2030 adalah pelan 10 tahun yang diperkenalkan kerajaan dalam memastikan Malaysia terus berkembang dengan mampan.

default image

Wawasan Kemakmuran Bersama 2030... ketahui suara dan harapan rakyat

RAKYAT menantikan Wawasan Kemakmuran Bersama (WKB) 2030 yang dapat memberi manfaat kepada segenap lapisan masyarakat.

default image

Pelan Pembangunan KL... inilah harapan warga kota

INFRASTRUKTUR dan pengurusan bandar yang lebih baik merupakan perkara teratas dalam senarai Pelan Struktur Kuala Lumpur 2040 (PSKL) yang ingini penduduk Kuala Lumpur.

default image

Kata kuncinya semangat berpasukan, penganjuran julung kali perlumbaan perahu naga korporat PjH catat kejayaan berganda!

PERLUMBAAN perahu naga korporat anjuran Putrajaya Holdings membuka laluan kepada perlumbaan lebih besar pada masa akan datang.

Artikel Lain