suria

Pengantin lelaki berjurai air mata, ‘drama’ mula ketika famili gerak balik... Terserlah perangai manja anak bongsu depan bapa mentua!

Tangkap layar video Ayyie menangis sewaktu keluarganya mahu meninggalkan majlis sanding.

MOMEN pengantin perempuan menangis saat ditinggalkan keluarga selepas selesai majlis bertandang sudah biasa kita lihat di media sosial.

Namun kali ini lain pula situasinya apabila si pengantin lelaki yang menangis teresak-esak apabila ahli keluarganya mahu pulang selepas selesai majlis di pihak perempaun.

Rakaman momen sayu dalam gembira itu menarik perhatian ramai selepas ia dikongsikan di TikTok.

ARTIKEL BERKAITAN: Selepas akad nikah, semua tergamam... anak lelaki tunggal ini menangis sujud cium kaki ibu di masjid - "Dia brutal sebenarnya"

ARTIKEL BERKAITAN: 8 kali tangguh kahwin, pengantin lelaki menangis 2 kali di majlis nikah sebelum buat kejutan kereta Mustang untuk isteri - "Dia nak pujuk, saya asyik down je"

Bercakap kepada mStar, pengantin lelaki bernama Mohamad Shukery Ramli berkata, rakaman tersebut dibuat di majlis persandingan di rumah keluarga mentuanya di Alor Setar, Kedah sehari selepas dia bernikah pada 5 Jun lalu.

Cerita pemuda berusia 28 tahun itu, keadaannya tenang tanpa drama air mata ketika dia dinikahkan dengan pasangannya, Nurul Husna Abdul Halim yang seusia dengannya.

"Masa hari pernikahan saya okay je, tak menangis pun. Selepas nikah, adik-beradik ada bergurau kata 'hang tu nak kahwin jangan dok teriak (menangis)'. Saya katakan tak.

"Tapi keesokan harinya apabila keluarga nak balik ke rumah di Perak selepas majlis sanding, saya dah tak boleh tahan masa bersalaman tu. Saya terus menangis," katanya ketika dihubungi.

pengantin menangis 3

Ayyie dan isteri (tengah) bersama keluarganya selepas akad nikah.

Lebih mesra disapa Ayyie, katanya, perasaan sebak itu muncul kerana ia pengalaman pertama dia berjauhan dengan keluarga selepas bergelar suami orang.

"Masa famili nak balik sambil lambai-lambai tu, saya rasa macam kena tinggal sebab mereka nak balik ke Perak. Bagi saya jauh walaupun Kedah dan Perak bersebelahan je.

pengantin menangis 5

Ayie dan isteri bernikah pada 5 Jun 2022.

"Dulu saya bersekolah asrama di Batu Kurau, belajar di universiti di Kuala Kangsar dan kerja pun di Bagan Serai. Semua dalam Perak.

"Apabila berbeza negeri ni, saya rasa jauh sangat. Perasaan kali ini memang lain walaupun pernah je travel bercuti ke luar negara," ujarnya yang berasal dari Selama, Perak.

pengantin menangis 4

Ayie (berdiri, kiri) dan isteri (berdiri, kanan) bersama ibu bapa mentua.

Menurut anak bongsu daripada empat beradik itu, dia mengakui personalitinya yang sensitif selain begitu rapat dengan keluarga membuatkan air matanya mudah mengalirkan.

"Lama juga saya menangis, bermula saat saya bersalaman dengan keluarga di luar rumah sampai la hantar mereka naik kereta. Isteri pun dok pujuk saya, siap bagi tisu.

Masa famili nak balik sambil lambai-lambai tu, saya rasa macam kena tinggal sebab mereka nak balik ke Perak.

AYYIE

"Apabila lama sangat menangis tu, bapa mentua siap bergurau dengan saya ‘takkan nak ikut balik kot’," ujarnya secara berseloroh.

Mengenai videonya menangis tular di media sosial, Ayyie yang merupakan pengamal perubatan Islam itu bagaimanapun tidak kisah menerima sebarang kritikan.

pengantin menangis 2

Ayyie dan isteri (duduk) bersama keluarga pada majlis sanding.

"Saya jenis peramah dan kadang-kadang tu perangai ‘gila-gila’. Tapi bab famili ni memang saya sangat sensitif.

"Saya tak takut kena kutuk (video menangis). Buat apa nak malu? Kita kena jadi diri sendiri, dan saya berbangga dengan momen tu.

"Bagi saya momen tu sangat mahal, lepas ni mungkin susah nak dapat macam tu. Lagipun saya menangis kerana famili, sebab sayangkan keluarga," katanya.

Dapatkan info dengan mudah dan pantas! Join grup Telegram mStar DI SINI

Banyak video best di YouTube mStar! Rugi kalau tak follow. Klik kat sini!

Artikel Berkaitan

Artikel Lain

Gempar bayi perempuan lahir ada ekor berbulu