suria

Pengarang

IWAN SHU-ASWAD SHUAIB

IWAN SHU-ASWAD SHUAIB

Abang nak jadi polis trafik, getah rambut adik jadi ‘mangsa’! Dah pandai tegur cara pemanduan mak ayah

KREATIVITI itu melayakkan anaknya memenangi hadiah 'Kostum Terbaik'.

Bersentuh kulit, makan bersuap cara warga emas kembar seiras lepas rindu! Dulu berebut awek, kini asyik fikir siapa pergi dulu

PERTEMUAN selama tiga hari dan dua malam di Felda Keratong 5, Pahang mengubat kerinduan dua beradik kembar.

Gadis persoal kenapa van jenazah guna lampu kecemasan, selain tuntutan agama NGO beri 6 sebab perlu segera kebumi arwah

SELAIN solat dan nikah, menguruskan jenazah merupakan salah satu daripada tiga perkara yang harus disegerakan.

Gara-gara video transformasi keluarga, ramai ingat orang lain... Pemuda ini pun macam tak percaya, akui abah dan TikTok beri inspirasi

DAZRIEL dan tiga lagi ahli keluarganya berjaya mengurangkan berat badan dalam tempoh setahun.

Masih ada yang sudi! Sering kena ‘reject’ sebab rendah, lelaki ini tak sangka tepati 14 ciri calon suami wanita kenal di Tinder

PASANGAN ini mula berkenalan di aplikasi Tinder pada Julai tahun lalu.

Dari luar ‘sebiji’ macam pondok buruk, dalaman ala istana Sultan Brunei ‘bersalut’ emas... jangan pandang rendah ‘taste’ Pok Din Lejeng!

KOS keseluruhan membina dan menghias pondok tersebut berjumlah RM11,000.

Dapat banyak hadiah, guru anggap ‘bekas kecil dalam plastik merah’ pemberian murid paling bermakna... sangat dalam isi tersiratnya!

TIADA kad ucapan mahupun riben sebagai hiasan, hadiah yang diberikan kepada guru tersebut cukup ringkas.

Bukan ‘panjat’ rumah janda! Suami merungut isteri asyik call tanya bila nak balik... Lepak dengan kawan pun tak senang

LELAKI itu juga merungut isterinya tidak mampu untuk menjaga seorang anak.

Aku tak perlu semua ni! Pengutip sampah tak pernah dapat surprise ‘amuk’ isteri buat kejutan kek birthday, nampak je kasar tapi ‘hati tisu’

SELAIN sensitif, suami Nurul juga seorang yang penyayang, romantik dan bertanggungjawab.