Bakal ibu mengidam nak cium, masuk bilik mayat! Mentua setuju nak bawa, jawapan suami isteri dah dijangka - “Hati saya terlalu teringin”

Ain dan Firdaus mendirikan rumahtangganya pada Januari lalu.

MENGIDAM ketika hamil merupakan sesuatu yang normal buat wanita mengandung.

Mengidam juga sesuatu yang subjektif kerana setiap orang mempunyai keinginan yang berbeza-beza, namun rata-ratanya lebih kepada makanan.

Lain pula dengan keinginan seorang bakal ibu muda yang meluahkan rasa mengidam untuk melihat bilik mayat.

ARTIKEL BERKAITAN: Tahan takut tengok kawan lelaki mengilai, dibawa jumpa ustaz puncanya 'nasi putih lauk ayam'

ARTIKEL BERKAITAN: Ibu muda tular gara-gara miliki tabiat pelik mengidam makan sabun, siap buat ulasan!

Menurut Ain Nabilah Aun, 20, keinginan itu timbul selepas membaca sebuah artikel mengenai bilik mayat, tiga hari lalu.

Posting Ain yang mendapat perhatian warga Twitter.

"Saya sebenarnya seorang yang penakut, tapi sejak mengandung dah empat bulan ni timbul pula perasaan berani. Saya ada beritahu suami, Mohd Firdaus Mohd Fazli mengenai keinginan ni. Dia hanya cakap kalau nak masuk, masuk sorang.

"Saya pasti dia tak akan ikut saya, ataupun mungkin tunggu di luar sahaja. Dia pun penakut macam saya.

"Selepas tidak mendapat sokongan suami, saya ada beritahu mak mentua dan dia mengikut sahaja kehendak saya sebab mak tak mahu cucunya nanti ada rasa kempunan apabila lahir kelak," kongsinya kepada mStar.

Menurut Ain sebelum ini dia hanya mengidam makanan sahaja dan tidak pernah meminta benda-benda pelik daripada suaminya yang berusia 21 tahun itu.

Saya teringin nak hidu bau bilik mayat tu dan tengok keadaan sekelilingnya. Memang hati saya terlalu teringin sangat.

AIN NABILAH AUN

Bakal ibu

"Sepatutnya hari ini saya pergi melawat rumah mayat di hospital di Kluang dengan mak mentua. Saya teringin nak hidu bau bilik mayat tu dan tengok keadaan sekelilingnya. Memang hati saya terlalu teringin sangat.

"Tetapi niat itu terpaksa ditangguhkan apabila saya membaca komen-komen netizen di Twitter, timbul pula perasaan risau.

"Mungkin saya akan tanya terlebih dahulu ahli agama mengenai keinginan ini, bimbang juga kalau ada perkara tidak baik berlaku kepada bayi selepas lahir nanti.

"Saya ada terbaca komen pengalaman orang lain tentang bayi terkena sawan mayat, terkenan atau bayi jadi terkejut. Jadi saya ketepikan dulu niat ini," ujarnya berkongsi keinganannya itu di Twitter.

Antara komen netizen yang membuat Ain menangguhkan niatnya untuk melawat rumah mayat.

Selepas memuat naik posting tersebut, Ain menerima lebih 1,000 ulang kicau dengan pelbagai komen nasihat daripada pengguna media sosial.

"Ramai yang memberi pandangan positif dan nasihat, malah ada juga yang agak 'bitter'.

"Jadi saya mengambil nasihat-nasihat positif itu demi bayi ini. Harap-harap hari esok dan seterusnya perasaan ini akan hilang," tambah Ain.

Mengidam, rumah mayat, bau, mengandung

Artikel Berkaitan

Klik

Wow! Usahawan dedah bagaimana SOP mampu jadikan bisnesnya lebih power

FRASA 'SOP' (Prosedur Operasi Standard) telah menjadi buah mulut dalam kalangan rakyat Malaysia sejak PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) dimulakan pada bulan Mac 2020.

Duka Covid-19 seakan terubat, TNB sinari hidup golongan memerlukan, agih zakat cecah RM4.36 juta

TNB tampil dengan inisiatif perkongsian rezeki melalui pengagihan wang wakalah zakatnya ke seluruh pelusuk tanah air.

Ketahui 7 cara mudah sediakan makanan di rumah

SEBENARNYA tak susah untuk menaik taraf ruang peribadi anda terutamanya dapur bagi memudahkan dan melancarkan hari-hari anda di rumah.

Covid-19 bukan sekadar pandemik, buktikan kepentingan dunia digital... dorong MYNIC lebih rancak bantu bisnes online

MYNIC menawarkan program latihan pemasaran digital, dengan membawa perniagaan luar talian ke dalam talian dan seterusnya menghadapi pasaran ekonomi digital global.

Kajian semula tarif IWK amat diperlukan untuk penjagaan alam sekitar dan kebersihan awam

DALAM usaha untuk mengekang penularan pandemik Covid-19 di seluruh dunia, banyak perniagaan yang terpaksa gulung tikar ketika tempoh PKP.

Artikel Lain