Terminator Genisys Catat Kutipan Besar Di China

FILEM kelima francais Terminator - Terminator Genisys - mendapat sambutan hangat sepanjang tempoh lapan hari tayangan di China dengan mengungguli kutipan box office sebanyak  AS$82.8 juta.

Kutipan itu boleh dianggap jauh lebih berjaya daripada kutipan sepanjang sembilan minggu di Amerika Utara yang mencecah AS$89.4 juta.

Keseluruhannya di serata dunia, Terminator Genisys telah pun membawa balik modal dengan mengutip AS$409,483,147. Ia dihasilkan dengan baget sebanyak AS$155 juta.

Diterbitkan oleh Paramount Pictures dan Skydance Productions, filem tersebut diedarkan di China oleh China Film Group dan Huaxia Distribution.

Pelakon utamanya, Arnold Schwarzenegger turut hadir ketika majlis pelancaran filem tersebut di Shanghai.

Kehadiran Schwarzenegger, 68, membantu melariskan filem tersebut di China yang juga merupakan pasaran filem yang kedua terbesar di dunia selepas Amerika Utara.

Salah satu lagi sebab mengapa Terminator Genisys mendapat sambutan hangat di China adalah kerana ia menjadi filem asing yang pertama yang ditayangkan selepas pihak berkuasa filem negara itu mengharamkan kemasukan filem asing bagi memberi ruang kepada filem-filem tempatan menguasai panggung sepanjang musim panas lalu.

Terminator Genisys kini mempunyai seminggu lagi untuk terus mengutip jualan di China, sebelum Mission: Impossible – Rogue Nation memasuki panggung pada 8 September diikuti oleh Minions pada 13 September dan selepas itu Pixels pada 15 September.

Artikel Sebelum

Artikel Berikut

Klik

Jom senyum bersama tersayang sambil menonton banyak pilihan prabayar sepanjang Ramadan, Syawal... hanya di NJOI Prepaid!

TIGA pilihan pek baharu bersama 16 saluran ala-carte untuk pelanggan NJOI sepanjang Syawal ini.

Tak ada idea nak masak apa? Ini 5 program memasak menarik untuk anda tune in, no.2 paling kecoh!

LIMA program masakan terbaik yang boleh anda tonton secara streaming di Astro GO

Semuanya di hujung jari anda... bawakan senyuman buat mereka yang kurang bernasib baik, itulah kempen Raya HLB

HONG Leong Bank dan Hong Leong Islamic Bank (HLB atau Bank) memperkenalkan kempen 'Jauh Di Mata, Dekat Di Hati' sebagai salah satu usaha membantu golongan kurang bernasib baik.

Sedih tak dapat beraya di kampung? Jom hidupkan suasana raya, menu Syawal boleh dihidang di mana-mana... Pek Ceria Raya kan ada!

TAK dapat balik kampung! Barangkali begitulah yang luahan dan keluhan kebanyakan kita yang menyambut 1 Syawal kali ini.

Artikel Lain