Isteri bengang kenalan tiada adab, tegur saiz badan Ameng - “Salah ke berisi, kalau kurus cakap ambil barang pula!” - Hiburan | mStar

Isteri bengang kenalan tiada adab, tegur saiz badan Ameng - “Salah ke berisi, kalau kurus cakap ambil barang pula!”

Isteri berang apabila ada orang sekeliling menegur mengenai saiz badan suaminya, Ameng.

ISTERI kepada penyanyi Ameng Spring iaitu Sabariah Zakaria meluahkan rasa bengang apabila terdapat individu menegur saiz badan suaminya yang dikatakan semakin berisi atau gemuk.

Menurut Sabariah, dia berasa kurang senang menerima mesej daripada individu yang mempersoalkan tentang fizikal Ameng dengan tujuan berkaitan perniagaan produk kurus.

"Sebelum ini ramai juga yang tegur kata Ameng semakin gemuk... cumanya kali ini apabila ada seseorang memulakan perbualan di mesej menegur mengenai saiz badan Ameng, saya rasa ianya sesuatu perkara yang agak sensitif.

ARTIKEL BERKAITAN: Ameng Jawab Tuduhan Tokok Tambah Cerita Semasa Jadi Banduan

ARTIKEL BERKAITAN: Isteri Sebak Ameng Akhirnya Bebas Dari Penjara

"Dia dan saya tak kenal rapat jadi rasanya ayat yang digunakan agak kurang sopan dan tidak beradab... dia mesej dan tegur mengenai saiz badan itu semata-mata nak suruh Ameng sertai perniagaan untuk kuruskan badan.

"Saya tak menafikan tentang saiz badan Ameng, tapi sikap segelintir orang yang menjadikan saiz badan sebagai topik perbualan seperti tak pandai nak menjaga hati orang lain. Salah ke kalau badan dia berisi, nanti kalau kurus orang cakap ambil barang terlarang pula!," katanya ketika dihubungi mStar.

Ameng bersama isteri, Sabariah dan anak mereka.

Pada Jumaat, Sabariah menerusi laman Facebook menulis luahan rasa kurang senang apabila orang sekeliling mempersoalkan mengenai saiz fizikal tubuh suaminya yang semakin berisi.

"Teguran sedemikian boleh buat empunya badan tertekan, saya tahu dia dah cuba kawal pemakanan dia tapi tidak terlalu obses nak kurus macam zaman muda-muda dulu. 

"Dia pun dah letih dengar orang cakap dia gemuk, dia dah cuba macam-macam sebelum ni sampai satu tahap... ianya memenatkan nak jaga mulut-mulut orang ni dan dia belum lagi sampai tahap nak jumpa doktor.

"Lumrahlah, bila kita dah berumur metabolisma kurang, kita akan cepat berisi. Tak apalah suami, siapa pun awak saya tak kisah apa orang nak cakap, cuma itulah kadang-kadang mereka ni kena sound juga!," tulis Sabariah.

Ameng bersama Siti Nordiana dan Lan Solo.

Selepas menulis status tersebut, Sabariah berkata dia menerima banyak mesej peribadi daripada kenalan yang memohon maaf jika pernah menyentuh mengenai perkara itu.

Tanpa menyimpan dendam di hati, dia memberitahu perkongsiannya di laman sosial itu hanyalah sekadar luahan yang telah lama terpendam.

Saya bukan melenting atau marah cuma rasanya perlu tegur semula tindakan mereka itu!

SABARIAH ZAKARIA

Isteri Ameng Spring

"Lepas saya tulis status tu ramai pula mesej minta maaf kalau ada tersalah cakap sebelum ini... saya bukan melenting atau marah cuma rasanya perlu tegur tindakan mereka itu.

"Tak salah nak bergurau tapi kena tengok keadaan dan cara memulakan perbualan terlebih dahulu, bukan terus tegur mengenai saiz badan orang.

"Buat masa ini Ameng okay sahaja apa pun orang nak cakap tentang saiz badan dia, tapi sebagai manusia biasa mungkin hatinya ada tergores apabila selalu sangat topik saiz badan jadi perbualan. Bagi saya, dia sihat sudah memadai, Alhamdulillah!," ujarnya.

Ameng Spring

Artikel Sebelum

Klik

default image

Covid-19: Seminar Dr Azizan diteruskan secara online, tapi auranya ‘fuhhh’ macam buat dalam dewan besar - “Kami tak nak tangguh kejayaan anda”

PENULARAN wabak Covid-19 semakin meruncing berikutan peningkatan mendadak jumlah kes jangkitan virus itu di Malaysia.

default image

TVET ada potensi besar untuk kerjaya masa depan, ini lepasan SPM perlu tahu untuk jadi graduan ‘terhangat di pasaran’

HEBAT calon-calon SPM tahun 2019 apabila pencapaian mereka lebih baik berbanding tahun sebelumnya.

Artikel Lain