Tak takut kutuk ciptaan Allah? Anak Nora Danish terus jadi mangsa - Hiburan | mStar

Tak takut kutuk ciptaan Allah? Anak Nora Danish terus jadi mangsa

Nora Danish mempersoalkan apakah salah dan dosa anaknya, Mohamed Neqayl Nedim sehingga ada yang sanggup mengutuk ciptaan Allah itu tanpa sebarang perasaan takut. Foto Instagram @noradanish

SERING menjadi mangsa buli siber, pelakon Nora Danish akhirnya tampil bersuara terhadap segelintir netizen yang berselindung di sebalik akaun palsu yang menghina bayinya, Mohamed Neqayl Nedim.

Nora menerusi InstaStory mempersoalkan apakah salah dan dosa anaknya itu sehingga sanggup mengutuk ciptaan Allah tanpa sebarang perasaan takut.

"Nak kutuk pun, membawang ke, kutuk la benda lain. Kutuk ciptaan Allah takde ke rasa takut dalam hati?

"Apalah salah Ney Ney (panggilan manja Neqayl) kat korang? Haih! Manusia, manusia," tulisnya.

Perkongsian Nora di InstaStory.

Menerui status sama, Nora berkata, Ney Ney bukan anak kacukan yang perlu kelihatan sempurna setiap masa kerana dia juga adalah manusia biasa.

"Malam yang sangat emosi sebab terkilan... anak saya ini bukan anak Mat Salih ke apa, yang kena nampak sempurna.

"Anak Melayu kot... semua manusia dalam dunia ini semua ada keistimewaan masing-masing," katanya.

Dalam pada itu, Nora berkata, statusnya sebagai selebriti bukan bermaksud dia perlu menerima dan menelan apa yang diperkatakan netizen tentangnya atau keluarganya.

Nedim dan Nora berkahwin pada 30 Mac tahun lalu.

Tegas Nora, dia juga mempunyai perasaan seperti mana orang lain malah lebih beremosi dan sensitif kerana dia adalah orang seni.

"Tak semestinya jadi selebriti hati kena kering. Kami juga ada perasaan seperti anda! Sebenarnya kami lebih emosi dan sensitif sebab kami orang seni sebab itu boleh jadi pelakon," ujarnya.

Sementara itu, isteri kepada Nedim Nazri itu meminta sekiranya dia ada buat sebarang kesalahan dia terbuka terhadap teguran namun biarlah dengan adab yang betul.

Nora turut mendoakan agar segelintir pihak yang disifatkan sebagai 'hati hitam' diberikan hidayah dan insaf atas perbuatan mereka selain berterima kasih kepada yang mendoakan kebaikan buatnya sekeluarga.

Antara luahan lain Nora mengenai isu berkenaan.

"Kalau kita ada buat salah, tegur... tak perlu membawang tanpa sebab. Cuba membawang keluarga sendiri tengok apa dia orang rasa.

"Kepada 10 peratus yang hati hitam tu saya doakan Allah beri hidayah pada anda dan bukakan hati anda supaya jadi bersih putih bersinar kembali. InsyaAllah.

"Yang sentiasa memuji, Alhamdulillah syukur, Nora doakan semoga anda mendapat pahala yang banyak kerana membahagiakan kami yang teraniaya," katanya.

Nora dan Nedim berkahwin pada 30 Mac 2017 dan ia adalah perkahwinan kedua buat mereka.

Ney Ney bersama abangnya, Rayqal.

Sebelum ini, Nora, 37, pernah berkahwin dengan Rizal Ashram Ramli dan mereka mempunyai seorang anak iaitu Putra Rayqal Ramli Rizal Ashram yang berusia 9 tahun.

Mereka bercerai pada 10 Julai 2008 selepas dua tahun berkahwin.

Nedim juga seorang duda anak satu selepas bercerai pada tahun 2013 dan mendapat anak lelaki, Mohamed Nedrin atau Dre, 9 tahun.

Nora Danish , Ney Ney

Artikel Berkaitan

Klik

default image

WKB 2030 sasar taraf hidup lebih baik untuk rakyat di seluruh negara

WKB2030 adalah pelan 10 tahun yang diperkenalkan kerajaan dalam memastikan Malaysia terus berkembang dengan mampan.

default image

Wawasan Kemakmuran Bersama 2030 sasar rapatkan jurang pendapatan rakyat... ini fakta penting yang anda perlu tahu

EKONOMI negara akan distruktur semula menerusi Wawasan Kemakmuran Bersama 2030 (WKB 2030).

default image

15 prinsip tulang belakang untuk capai matlamat WKB2030

LIMA belas prinsip panduan digariskan berasaskan tiga aspek penting iaitu pembangunan untuk semua, menangani jurang kekayaan dan pendapatan serta negara bersatu, makmur dan bermaruah.

default image

WKB 2030 fokus 9 kumpulan terpinggir, ketahui siapa mereka

PENGURUSAN polariti dalam WKB 2030 mengenal pasti sembilan kumpulan sasaran sebagai golongan terpinggir.

default image

Tingkatkan kemahiran, produktiviti untuk lonjakkan status ekonomi Harimau Asia

DALAM usaha untuk melonjakkan status sebagai ekonomi Harimau Asia, Malaysia berusaha untuk mengukuhkan ekonomi dan status fiskal menjelang 2021.

Artikel Lain