BMW Kurangkan Harga Kenderaan

KUALA LUMPUR: BMW Malaysia Sdn Bhd telah menyemak harga semua kenderaan BMW dan jenama MINI yang dikurangkan sehingga 1.9 peratus.

Harga motosikal BMW Motorrad pula diturunkan sebanyak 18 peratus.

Syarikat pengeluar kereta premium itu dalam satu kenyataan berkata langkah itu bertujuan menyalurkan perolehan hasil pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (CBP) kepada pelanggan.

Bagi suku pertama tahun ini, syarikat itu telah menyerahkan sejumlah 1,729 unit BMW, MINI dan Motorrad. 

"Prestasi itu seiring dengan apa yang telah kita lihat dalam industri automotif Malaysia berikutan spekulasi peningkatan harga pasca CBP," kata Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Alan Harris pada majlis pelancaran pameran BMW World Malaysia, Khamis.

Acara tiga hari pada 17-19 April itu mengetengahkan enam kenderaan baharu daripada BMW Group iaitu BMW, MINI dan motosikal mewah BMW Motorrad selain paparan kenderaan konsep yang pertama seumpamanya di Asia.

Ia yang akan diadakan di Bukit Kiara Equestrian and Country Resort dekat sini, akan turut menyaksikan BMW World Malaysia menampilkan paparan terbesar kenderaan premium BMW Group, termasuk pelancaran BMW 2 Series Active Tourer, BMWX6, BMWi dan BMWi8.

BMW

Artikel Sebelum

Artikel Berikut

Klik

Tak ada idea nak masak apa? Ini 5 program memasak menarik untuk anda tune in, no.2 paling kecoh!

LIMA program masakan terbaik yang boleh anda tonton secara streaming di Astro GO

Jom senyum bersama tersayang sambil menonton banyak pilihan prabayar sepanjang Ramadan, Syawal... hanya di NJOI Prepaid!

TIGA pilihan pek baharu bersama 16 saluran ala-carte untuk pelanggan NJOI sepanjang Syawal ini.

Sedih tak dapat beraya di kampung? Jom hidupkan suasana raya, menu Syawal boleh dihidang di mana-mana... Pek Ceria Raya kan ada!

TAK dapat balik kampung! Barangkali begitulah yang luahan dan keluhan kebanyakan kita yang menyambut 1 Syawal kali ini.

Semuanya di hujung jari anda... bawakan senyuman buat mereka yang kurang bernasib baik, itulah kempen Raya HLB

HONG Leong Bank dan Hong Leong Islamic Bank (HLB atau Bank) memperkenalkan kempen 'Jauh Di Mata, Dekat Di Hati' sebagai salah satu usaha membantu golongan kurang bernasib baik.

Artikel Lain