AIA Sasar Kembang Perniagaan Takaful

Bill Lisle

KUALA LUMPUR: Syarikat insurans AIA Bhd merancang mengembangkan perniagaan takafulnya di Malaysia pada separuh kedua tahun ini.

"Tumpuan separuh kedua kami adalah untuk mengembangkan perniagaan takaful secara besar-besaran," kata Ketua Pegawai Eksekutif Bill Lisle.

Beliau tidak mendedahkan jumlahnya, tetapi berkata syarikat itu merancang meraih potensi yang wujud sejak pelancaran entiti takaful bersepadunya, AIA Public Takaful Bhd, pada Mac.

Lisle berkata pada isnin selepas merasmikan Pusat Kewangan AIA di Jalan Ampang yang sudah diubah suai.

Pusat yang dinaik taraf itu dengan belanja RM36 juta, melibatkan penyusunan semula operasi ibu pejabatnya daripada tiga bangunan kepada dua dan menyelaras perkhidmatan hadapan di pusat perkhidmatan pelanggan yang baharu seluas 5,000 kaki persegi.

"Pembukaan ibu pejabat baharu itu melambangkan komitmen kami kepada pasaran Malaysia selain kepada pelanggan, petugas, rakan kongsi dan komuniti," kata Lisle.

Projek pengubahsuaian itu termasuk menyambung Menara AIA dengan Wisma AIA melalui sebuah kanopi 30 kaki, menghubungkan dua bangunan itu yang berperanan sebagai teres pertemuan luar, kata satu kenyataan syarikat itu.

Tingkat enam Menara AIA telah diubah menjadi sebuah kawasan rekreasi 6,000 kaki persegi dengan sebuah gimnasium, auditorium dengan kapasiti 300 tempat duduk, di samping ruang istirahat pekerja dengan meja permainan pool, konsol permainan video dan peti muzik.

Syarikat insurans itu juga telah menyerahkan permohonan kepada Dewan Bandar Raya Kuala Lumpur untuk membina sebuah jejambat menghubungkan bangunan Pusat Kewangan AIA dengan AIA Cap Square Tower, yang menempatkan kira-kira 250 pegawai agensi di seberang Jalan Ampang.

Ini adalah sebahagian daripada wawasan syarikat itu untuk mewujudkan hab kewangan AIA.


AIA

Artikel Sebelum

Artikel Berikut

Klik

Sedih tak dapat beraya di kampung? Jom hidupkan suasana raya, menu Syawal boleh dihidang di mana-mana... Pek Ceria Raya kan ada!

TAK dapat balik kampung! Barangkali begitulah yang luahan dan keluhan kebanyakan kita yang menyambut 1 Syawal kali ini.

Jom senyum bersama tersayang sambil menonton banyak pilihan prabayar sepanjang Ramadan, Syawal... hanya di NJOI Prepaid!

TIGA pilihan pek baharu bersama 16 saluran ala-carte untuk pelanggan NJOI sepanjang Syawal ini.

Semuanya di hujung jari anda... bawakan senyuman buat mereka yang kurang bernasib baik, itulah kempen Raya HLB

HONG Leong Bank dan Hong Leong Islamic Bank (HLB atau Bank) memperkenalkan kempen 'Jauh Di Mata, Dekat Di Hati' sebagai salah satu usaha membantu golongan kurang bernasib baik.

Tak ada idea nak masak apa? Ini 5 program memasak menarik untuk anda tune in, no.2 paling kecoh!

LIMA program masakan terbaik yang boleh anda tonton secara streaming di Astro GO

Artikel Lain