Mary Kay Unjur Tingkat Perniagaan Di Malaysia - Niaga | mStar

Mary Kay Unjur Tingkat Perniagaan Di Malaysia

Produk Mary Kay yang mendapat sambutan di pasaran Malaysia.
KUALA LUMPUR: Jenama kosmetik dan kecantikan antarabangsa, Mary Kay, menjangka dapat melipatgandakan perniagaannya di Malaysia dalam tempoh lima tahun akan datang.

Pengurus Besar Mary Kay Malaysia & Singapura Nasution Abdul Rahman berkata, Malaysia merupakan antara pasaran paling pesat berkembang bagi Mary Kay, dengan mencatatkan pertumbuhan hampir 20 peratus bagi tiga tahun lalu.

"Kami mempunyai visi yang sangat jelas bagi Malaysia. Hari ini, kami mempunyai lebih daripada 11,000 perunding kecantikan, menjelang lima tahun akan datang, kami akan mempunyai 30,000 perunding kecantikan," katanya kepada Bernama.

Nasution, yang menyertai Mary Kay pada 2011 dengan 24 tahun pengalaman dari syarikat multinasional lain, berhasrat untuk memacu perniagaan ke hadapan dengan hasil jualan yang kukuh dan pertumbuhan tenaga jualan bebas.

Walaupun pasaran keseluruhan bagi Mary Kay merentasi semua kaum dan kumpulan umur, Nasution berkata pasaran yang paling pesat berkembang bagi Mary Kay di Malaysia ialah dari segmen Generasi-Y (Gen-Y).

Beliau berkata, Malaysia mempunyai antara penduduk yang paling muda di dunia dengan lebih 40 peratus adalah Gen-Y.

Portfolio produk Mary Kay terutamanya penjagaan kulit, kosmetik dan wangian. Yang terbesar ialah produk penjagaan kulit, menyumbang lebih daripada 50 peratus daripada pendapatannya.

"Produk kami setanding atau lebih baik daripada mana-mana jenama antarabangsa terkenal. Perbezaan sebenar kami ialah kami tidak hanya menjual produk tetapi juga mengubah kehidupan perunding kecantikan kami. Itu yang membezakan kami daripada syarikat lain," kata Nasution.

Beliau berkata, cara Mary Kay menjalankan perniagaannya adalah serupa dengan mana-mana syarikat multinasional.

"Satu-satunya perbezaan adalah saluran pengedaran. Daripada menjual melalui peruncit, kami menjual melalui perunding kecantikan individu untuk perkhidmatan peribadi. Pengguna boleh mencuba sebelum mereka membeli," katanya.

Nasution berkata, Mary Kay mendidik dan memberi panduan kepada semua perunding kecantikan tentang pengetahuan mengenai produk, strategi pemasaran dan kepimpinan.

"Perunding kecantikan kami gembira bekerja dengan kami. Mereka berkembang dengan kami. Kami memberi peluang kepada semua orang. Malah, perunding paling muda mendapat ganjaran kereta merah jambu Toyota Altis Mary Kay baru berusia 22 tahun," tambah Nasution.

Mary Kay , Malaysia , Nasution Abdul Rahman

Artikel Sebelum

Artikel Berikut

Artikel Berkaitan

Klik

default image

Jom kongsi idea! Penduduk bandar diajak beri maklum balas draf Pelan Pembangunan KL

TRAJEKTORI perumahan dan komersial Kuala Lumpur diberikan perhatian dengan mendraf Pelan Pembangunan Kuala Lumpur 2040 (PPKL 2040).

default image

Jom bantu bayar balik pinjaman PTPTN pekerja! Pelepasan cukai antara 7 kelebihan untuk dinikmati majikan

HUBUNGAN majikan dan pekerja ibarat irama dan lagu, kedua-duanya saling memerlukan antara satu sama lain demi kelangsungan operasi syarikat.

default image

Ketahui 8 petunjuk bagi memantau manfaat WKB 2030 dikongsi rakyat

INDIKASI sosial sedang dibina bagi memastikan Wawasan Kemakmuran Bersama 2030 (WKB 2030) memenuhi sasaran dan memberi manfaat kepada semua.

default image

Subsidi untuk rakyat hidup selesa, ketahui fakta penting mengenai inisiatif ini

KOS sara hidup semakin meningkat dan kerajaan prihatin untuk mengurangkan beban rakyat.

default image

Perahu naga bakal 'membelah' Tasik Putrajaya, 90 pasukan korporat berentap rebut gelaran juara!

SEMUA peserta nampaknya tidak sabar untuk menyahut cabaran bagi merebut gelaran juara perlumbaan perahu naga di Tasik Putrajaya.

Artikel Lain