Cinta monyet zaman sekolah berakhir di pelamin, gadis sukar percaya kini dah bersuami - “Dari dulu bukan tak ada bergaduh... ada je” - Viral | mStar

Cinta monyet zaman sekolah berakhir di pelamin, gadis sukar percaya kini dah bersuami - “Dari dulu bukan tak ada bergaduh... ada je”

Foto perkahwinan pasangan ini menjadi tular di laman Twitter.

SIAPA sangka perkenalan di zaman sekolah sekitar 2012 akan membawa pasangan ini ke jenjang pelamin.

Begitulah yang berlaku bagi pasangan Mohd Amirul Ashraf Yusoff, 23, dan Nurul Umairah Rosman, 21, yang selamat mendirikan rumah tangga pada 8 Februari lalu.

Kisah itu menarik perhatian ramai apabila si isteri, Umairah berkongsi foto throwback mereka yang dirakam di sebuah sekolah pada 2014.

ARTIKEL BERKAITAN: “Bomba tu nak jatuh, disambut pengantin perempuan” - Photoshoot pra-perkahwinan jadi scene filem Spider-Man

ARTIKEL BERKAITAN: Adegan 4 superhero sekat raja sehari meriahkan majlis kahwin, cuaca baik tapi aura pengantin 'tenggelam'! - “Atas pelamin pun penuh tetamu”

Bercerita kepada mStar, Umairah mengakui seolah-olah tidak percaya dia kini sudah berumahtangga.

"Kami dah kenal dari tahun 2012, mula rapat masa 2014. Memang tak sangka. Dari dulu, bukan tak ada bergaduh... ada je.

"Pernah buat hal masing-masing, tapi kami ikut je apa yang berlaku. Bila dah kahwin ni, rasa macam tak percaya.

Pasangan ini baru sahaja berkahwin pada 8 Februari lalu.

"Sebab dah lama kenal, kena ambil masa untuk sesuaikan diri dan anggap dia macam suami," ujarnya.

Kata Umairah lagi, dia juga tertarik dengan tahap kesabaran suaminya yang cukup tinggi.

Malah katanya, mereka juga sudah menempuh banyak cabaran sepanjang perkenalan sehinggalah selamat mendirikan rumahtangga baru-baru ini.

Posting tular di Twitter.

"Dalam tempoh lama tu, banyak up and down. Tapi kena banyak sabar dan saling memaafkan.

"Dia suka maafkan saya, sebab saya jenis buat perangai. Dia banyak bersabar, bagi peluang," jelasnya lagi.

Menerusi majlis akad nikah tempoh hari, Umairah selamat bergelar isteri dengan sekali lafaz sahaja.

Umairah tampil jelita dalam persalinan serba putih untuk upacara akad nikah.

Menetap di Taman Seremban Jaya, Negeri Sembilan, pasangan itu juga menanam banyak impian untuk dicapai pada masa akan datang.

"Sekarang kami fokus nak cari duit, nak beli rumah. Buat masa sekarang, menetap di rumah mak saya dulu.

"Kami juga ada impian nak pergi melancong sama-sama, mungkin ke Korea Selatan," katanya lagi.

Dengan sekali lafaz, Mohd Amirul Ashraf selamat bergelar suami kepada Umairah.

Dalam pada itu, Umairah mengakui terkejut apabila posting miliknya di Twitter menerima lebih 16,300 ulang kicau (Retweet).

Malah, pasangan itu turut dihujani dengan ratusan ucapan tahniah daripada netizen.

"Bestnya bercinta dari sekolah, lepas tu kawin. My goal.

"Tahniah semoga mahligai yang dibina kekal hingga ke jannah.

"Tahniah untuk awak berdua. Next update, InsyaAllah bergambar bertiga pula ya," tulis beberapa netizen.

Klik

default image

TVET ada potensi besar untuk kerjaya masa depan, ini lepasan SPM perlu tahu untuk jadi graduan ‘terhangat di pasaran’

HEBAT calon-calon SPM tahun 2019 apabila pencapaian mereka lebih baik berbanding tahun sebelumnya.

default image

Covid-19: Seminar Dr Azizan diteruskan secara online, tapi auranya ‘fuhhh’ macam buat dalam dewan besar - “Kami tak nak tangguh kejayaan anda”

PENULARAN wabak Covid-19 semakin meruncing berikutan peningkatan mendadak jumlah kes jangkitan virus itu di Malaysia.

Artikel Lain