Tergamaknya manusia! 6 ekor kucing mati diracun buat hati si ayah sebak - Viral | mStar

Tergamaknya manusia! 6 ekor kucing mati diracun buat hati si ayah sebak

Enam ekor kucing milik Muhamad Azim yang mati akibat diracun.

SIAPA yang tidak sedih seandainya enam ekor kucing kesayangan mati akibat diracun?

Itulah yang berlaku kepada seorang pemuda, Muhamad Azim menerusi kejadian pada Jumaat lalu.

Pemuda berusia 24 tahun itu membuat perkongsian mengenai kisah menyedihkan itu menerusi laman Twitter sehingga menarik perhatian ramai.

ARTIKEL BERKAITAN: Haiwan pun kena sihir? Pelajar bingung perut kucing tiba-tiba terburai, “Dia seret usus datang kat saya”

ARTIKEL BERKAITAN: Bagi kucing makan hari ini, esok dapat 2 tawaran kerja… Jejaka ini sungguh terkejut!

Mesra disapa Azim, dia mengakui sedih dengan kejadian itu, tambah-tambah lagi ia berlaku pada bulan Ramadan.

"Saya ada sembilan ekor kucing, enam mati diracun, seekor lagi hilang. Sekarang tinggal dua ekor sahaja.

"Petang tu jumpa tiga ekor mati di bawah kereta di halaman rumah. Ayah yang jumpa, tengok mulut dah berbuih.

"Malamnya selepas solat tarawih, jumpa lagi tiga ekor di belakang rumah. Kucing jiran pun ada seekor yang mati," ujar Azim sewaktu dihubungi mStar.

Masa bercerita dengan jiran pasal kejadian ni, tiba-tiba ayah kata 'mata dia berhabuk'. Mak saya pula langsung tak nak tengok gambar kucing.

MUHAMAD AZIM

Jelasnya lagi, dia turut menemui bekas makanan dipercayai dicampur dengan racun di bahagian belakang kawasan rumahnya.

Selain Azim, kedua orang tuanya turut terkesan dengan kehilangan kucing-kucing itu.

"Masa bercerita dengan jiran pasal kejadian ni, tiba-tiba ayah kata 'mata dia berhabuk'. Mak saya pula langsung tak nak tengok gambar kucing.

"Dia tak mahu ingat pun yang kucing tu mati diracun, mak nak anggap kucing tu hilang macam tu sahaja," kata Azim lagi.

Foto kenangan kucing-kucing miliknya.

Dia turut memberi nasihat kepada mana-mana individu di luar sana agar bersemuka dengan pemilik kucing sekiranya ada perkara yang mereka rasa tidak puas hati.

"Kucing ni sebahagian hidup kita. Mana-mana pergi ada kucing, jadi kena biasakan diri.

"Kalau dia berak, kena faham dia tak ada akal. Sepatutnya kalau jadi kes berak dalam kawasan rumah, kena datang jumpa pemilik.

"Boleh tanya pemilik kucing, bincang elok-elok suruh letak dalam sangkar atau guna cara lain," katanya lagi.

Dalam pada itu, posting Azim mengenai kematian kucing-kucingnya menerima lebih 17,300 ulang kicau (Retweet) di Twitter.

Malah, rata-rata netizen turut menzahirkan rasa sedih dan kekecewaan mereka terhadap peristiwa itu yang dianggap sebagai satu tindakan zalim terhadap haiwan.

kucing , racun , mati , khianat

Artikel Lain

'Messi Jepun' sertai Real Madrid