suria

Pengantin trauma nak duduk selepas nyaris tersungkur masa bersanding, sikit je lagi jadi ‘pelamin anganku musnah’

Pengantin berkongsi detik cemas nyaris terjatuh ketika bersanding di pelamin.

APA yang ditakuti akhirnya menjadi realiti.

Itulah yang terpaksa dihadapi pasangan pengantin ini yang nyaris terjatuh di pelamin, gara-gara bangku yang diduduki mereka berubah dari kedudukannya.

"Ni ke pelamin anganku musnah?" antara komen-komen netizen menerusi video kejadian yang dikongsi di laman sosial.

ARTIKEL BERKAITAN: Jurugambar terkejut sepasang pengantin tapi ada 3 pelamin dalam rumah, mungkin pengalaman sekali seumur hidup

ARTIKEL BERKAITAN: "Saya bukan gegirl" - Sempoi pengantin perempuan pakai sneakers, suami pula tukar kasut atas pelamin... tetap tersenyum walau ditegur 'makcik-makcik'

Berkongsi pengalaman, pengantin perempuan, Nur Rashidah Musa berkata, insiden berlaku ketika majlis persandingannya di sebuah dewan di Shah Alam, Selangor, pada 22 Januari lalu.

Wanita berusia 24 tahun itu memberitahu, keadaan di awal majlis masih terkawal sehingga ke sesi fotografi perkahwinan di pelamin.

"Mula-mula okay, tapi lama kelamaan saya rasa bangku pengantin mula bergoyang ke belakang. Masa tu kedudukan kerusi jauh lagi dengan hujung pelamin kira-kira empat inci.

"Setiap kali bangku bergerak ke belakang, saya dan suami tarik semula ke depan. tapi ada satu masa bila kami nak duduk semula, bangku tiba-tiba jatuh ke belakang," katanya kepada mStar.

pengantin nyaris jatuh pelamin 5

Rashidah (kanan) dan Azzizat bernikah pada Ogos 2021.

Kejadian berlaku dengan pantas sehingga mencemaskan pasangan pengantin yang baru bersanding tahun ini selepas bernikah pada 23 Ogos 2021.

"Mujur kami sempat bangun cepat-cepat dari bangku. Kalau tak, dengan beban dua orang ni pasti kami jatuh dari pelamin... tinggi juga pentas pelamin kira-kira 5 kaki (satu meter).

"Itu pun kami duduk sikit je di bangku, kalau duduk menyandar memang kerusi ke belakang dan jatuh ke bawah sebab ada ruang yang orang boleh lalu di belakang pelamin.

"Paling risau sebab ada tiang yang menyokong tirai dan hiasan bunga sebagai background pelamin. Kemungkinan tiang tu pun boleh tumbang dan hempap kami sekiranya terjatuh," ujarnya yang berasal dari Petaling Jaya.

pengantin nyaris jatuh pelamin 1

Pelamin di majlis persandingan Rashidah dan Azzizat.

Susulan kejadian yang tidak dijangka itu, para tetamu diarahkan untuk tidak naik ke pelamin bagi mengelakkan kejadian yang lebih buruk berlaku.

"Sesi fotografi pengantin masih lagi berlangsung, kami minta jurugambar untuk ambil gambar kami dalam keadaan berdiri. Terus trauma nak duduk kat bangku lagi," katanya yang mendirikan rumah tangga bersama kenalan di sekolah, Muhammad Azzizat Maswan, 27.

pengantin nyaris jatuh pelamin 4

Pengantin (tengah) bersama keluarga sebelum kejadian berlaku.

Menurut anak ketiga daripada empat beradik itu, insiden berpunca daripada salah satu daripada enam kaki bangku kayu 3-seater (tiga tempat duduk) itu mengalami kerosakan.

"Bila kami periksa, rupa-rupanya kaki bangku di bahagian tengah dah terkepak ke depan. Jadi bila kami duduk, mungkin sebab itulah kedudukannya asyik gerak ke belakang.

Paling risau sebab ada tiang yang menyokong tirai dan hiasan bunga sebagai background pelamin. Kemungkinan tiang tu pun boleh tumbang dan hempap kami sekiranya terjatuh.

NUR RASHIDAH MUSA

"Kami dah maklumkan kepada pihak yang menguruskan pelamin dan mereka meminta maaf di atas kejadian yang berlaku," tambah Rashidah.

Namun, Rashidah yang merupakan polis bantuan enggan menyalahkan mana-mana pihak kerana dia dan suami juga tidak memeriksa keadaan pelamin sebelum majlis berlangsung.

pengantin nyaris jatuh pelamin 3

Rashidah (kiri) dan Azzizat bersyukur semuanya selamat.

"Petugas pasang pelamin awal pagi sebelum majlis, jadi kami tak sempat nak periksa. Pagi tu pula masing-masing sibuk nak bersiap.

"Mana-mana bakal pengantin, periksa dulu pelamin tu kukuh atau tidak untuk digunakan. Takut perkara yang tidak dijangka berlaku seperti kami.

"Tak dapat bayangkan sekiranya kejadian berlaku ketika sesi fotografi beramai-ramai di atas pelamin. Syukur kami semua selamat, Alhamdulillah," katanya.

Dapatkan info dengan mudah dan pantas! Join grup Telegram mStar DI SINI

Banyak video best di YouTube mStar! Rugi kalau tak follow. Klik kat sini!

Artikel Berkaitan

Artikel Lain