“Pandang besar tapi mengutuk kuat” - Vida tawar hati tak dapat apa yang sepatutnya dapat - Viral | mStar

“Pandang besar tapi mengutuk kuat” - Vida tawar hati tak dapat apa yang sepatutnya dapat

Vida mendedahkan beliau menaja program berbentuk keagamaan ketika ini.

USAHAWAN kosmetik Datuk Seri Dr Hasmiza Othman menafikan cakap-cakap bahawa dirinya jatuh miskin gara-gara sudah lama menyepi dan jarang muncul di televisyen. 

Menyifatkan pihak yang menimbulkan dakwaan tidak berasas itu sebagai mulut biawak, Hasmiza mendedahkan beliau masih lagi aktif menaja program di televisyen seperti tahun-tahun sebelum ini.

Cuma kali ini, Hasmiza atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida (DSV) berkata, penajaannya lebih kepada program berbentuk keagamaan.

ARTIKEL BERKAITAN: "Betul ke mama dapat menantu?" - Ini sebab mengapa Vida setuju sangat kalau Cik B ada 'boyfriend"

"Bukan tak taja, you all yang tak tahu. Kalau muncul kat TV orang kata menyemak, asyik taja hiburan saja. Saya sebenarnya masih aktif tapi taja program Islamik.

"Program Islamik kalau taja tak ada orang pandang. Kalau (taja program) agama ni tak ada yang sentuh. Kalau hiburan orang nampak, pandang besar tapi mengutuk kuat.

Vida merupakan penaja program Gegar Vaganza selama empat musim.

"Bila saya buat baik tak ada siapa pandang. Kamu tonton TV Al-Hijrah setiap hari selama dua bulan ini, kita pakat ngaji Quran. Tempoh hari saya buat rancangan Diva bersama DSV di stesen TV sama," katanya kepada mStar.

Ketika ini Vida menaja program Tadabbur Al Quran DSV bersama Ustazah Sharifah Khasif yang akan bersiaran di TV Al-Hijrah bermula pukul 7 hingga 8 pagi  sepanjang Ramadan dan Syawal ini.

Menurut usahawan kelahiran Machang, Kelantan ini, beliau kurang menonjol kerana ingin memberi laluan kepada anak perempuannya, Cik B atau nama sebenarnya Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin untuk berniaga.

"Loni bagi anak bisnes, mak-mak rehat je. Lagipun produk Cik B meletup kebabom. Ambik ko... mengata tak habis-habis.

"Apa pun saya boleh rehat sikit. Saya malas nak pergi (majlis) glamor-glamor ni. Suatu ketika itulah orang ramai inginkan tapi pada saya, saya keluarkan bullet yang hebat (Cik B)," katanya.

Cik B aktif mempromosikan snek keluarannya. 

Dalam pada itu, Vida berkata, pengalaman suka duka selama beberapa tahun dalam industri hiburan sebelum ini turut membuatkan dirinya serik dan tawar hati untuk menjadi penaja.

"Program hiburan ni kalau yang kebabom oklah. Ini hiburan sendu je buat apa. Sendu sana, sendu sini. Taja yang aummm... yang mengancam.

"Bagi cadangan dekat saya program apa nak taja. Lepas tu tak payah saya duduk terhegeh-hegeh tau.

"Ini saya tengok sponsor lain boleh je duduk dekat kerusi juri. Kita ni duduk ntah apa-apa, asyik melukut. Menaja pun susah sebab tak dapat apa yang sepatutnya kita dapat," katanya.

Vida , Cik B , taja , program hiburan

Klik

default image

Ketahui 8 petunjuk bagi memantau manfaat WKB 2030 dikongsi rakyat

INDIKASI sosial sedang dibina bagi memastikan Wawasan Kemakmuran Bersama 2030 (WKB 2030) memenuhi sasaran dan memberi manfaat kepada semua.

default image

Agenda bumiputera masih keutamaan WKB 2030

STATISTIK oleh Institut Masa Depan Malaysia (Masa), bumiputera berada di bahagian bawah apabila ia berkaitan dengan pemilikan kekayaan dan tahap pendapatan.

default image

Percutian travel tren janjikan servis 'awesome' dan 1,001 pengalaman menakjubkan!

TRAVEL serata dunia lebih pantas dengan menggunakan kapal terbang tetapi amat menyeronokan jika tren menjadi pilihan.

default image

Merangsang Korporat Malaysia, PNB rangka strategi bersama pemimpin korporat kukuhkan ekonomi negara

SEJAJAR usaha Malaysia untuk menjadi kuasa ekonomi, adalah tepat pada masanya bagi sektor korporat negara meninjau ke arah langkah-langkah perubahan.

default image

Carum Perkeso untuk dilindungi walau bekerja sendiri kerana malang tidak berbau!

MATLAMAT utama mengumpul duit dan trip perjalanan, tapi adakah pemandu pengangkutan awam menyedari ‘malang tidak berbau’ ketika bekerja?

Artikel Lain