Makin panas! Zarina Anjoulie ‘bantai’ Fizo Omar - “Tanpa masyarakat yang bantu dan beri sokongan, kau masih mamat kampung”

Zarina meminta Fizo untuk kesiankan diri sendiri sebelum orang lain.

NAMPAKNYA isu rayuan supaya kerajaan tidak meminggirkan pekerja industri kreatif makin berlarutan apabila berlaku perbalahan pendapat dalam kalangan selebriti.

Terbaharu reaksi pelakon Fizo Omar terhadap video teguran Zarina Anjoulie tentang gaya hidup mewah golongan artis mengundang kemarahan aktres kontroversi itu.

"Kesian pula aku tengok dia ni," demikian tulis Fizo pada ruangan komen di Instagram.

ARTIKEL BERKAITAN: “Aku bawa Satria Neo buruk pun makan 'steak' dan udang galah la hari-hari” - Zarina Anjoulie tegur artis tak sedar diri minta bantuan

Komen ringkas Fizo itu kemudiannya dibalas Zarina dalam nada kasar.

Zarina membalas komen Fizo yang dipercayai ditujukan kepadanya.

"Kesian kat diri kau menumpang harta bini dulu dan cerai, miskin balik lepas itu menagih followers YouTube. Jadi, kesian kat diri kau," kata Zarina.

Susulan itu ruangan komen pada posting berkenaan terus menjadi sasaran netizen yang rata-rata menyokong tindakan Zarina menegur semula pelakon drama Maaf Tak Indah itu.

Sebelum ini menerusi video Zarina yang tular pada Sabtu, dia menegur sikap segelintir artis yang gemar menayang kemewahan namun hakikatnya tiada perancangan masa depan.

Tegas Zarina artis tidak seharusnya merayu bantuan khusus untuk mereka, sebaliknya berkata inisiatif yang diperkenalkan kerajaan untuk rakyat secara keseluruhan sudah memadai.

Kesian kat diri kau menumpang harta bini dulu dan cerai, miskin balik lepas itu menagih followers YouTube.

ZARINA ANJOULIE

PELAKON

Teguran itu dibuat berikutan luahan penyanyi Black Hanifah dan Tomok yang meminta kerajaan agar tidak melupakan golongan pekerja seni.

Dalam pada itu, Zarina turut memuat naik video meminta Fizo untuk menghargai peminat dan netizen yang selama ini menyokongnya sehingga menjadi seorang pelakon terkenal.

Malah, Zarina juga ada menasihati golongan selebriti untuk sentiasa berpijak di bumi yang nyata kerana populariti mereka itu hasil daripada sokongan masyarakat.

"Fizo Omar, tolong sedar diri. Sebelum kau ada apa-apa, muka buruk saja. Tanpa masyarakat, rakyat yang membantu dan beri kau sokongan, kau masih mamat kampung. Ingat masa hari raya bini kau jual tudung sampai habis, masyarakat dan peminat juga yang beli.

Zarina menegur sikap segelintir artis.

"Apabila netizen dan peminat tengah susah, macam ini kau repay them back. Really? Sama macam artis-artis lain yang kata 'oh tak bersyukur ke tak kenang budi selama ini kita dah hiburkan kau'.

"Lagi satu aku nak cakap, kalau tanpa peminat semua ini, korang masih merempat dekat kampung bawa motor buruk. Sedar diri masing-masing.

"Ini maksud aku yang korang semua suka ambil kesempatan apabila waktu nak bisnes dan promosi barang pandai panggil peminat dan netizen suruh support," ujarnya.

Artikel Berkaitan

Klik

Tak ada idea nak masak apa? Ini 5 program memasak menarik untuk anda tune in, no.2 paling kecoh!

LIMA program masakan terbaik yang boleh anda tonton secara streaming di Astro GO

Jom senyum bersama tersayang sambil menonton banyak pilihan prabayar sepanjang Ramadan, Syawal... hanya di NJOI Prepaid!

TIGA pilihan pek baharu bersama 16 saluran ala-carte untuk pelanggan NJOI sepanjang Syawal ini.

Sedih tak dapat beraya di kampung? Jom hidupkan suasana raya, menu Syawal boleh dihidang di mana-mana... Pek Ceria Raya kan ada!

TAK dapat balik kampung! Barangkali begitulah yang luahan dan keluhan kebanyakan kita yang menyambut 1 Syawal kali ini.

Semuanya di hujung jari anda... bawakan senyuman buat mereka yang kurang bernasib baik, itulah kempen Raya HLB

HONG Leong Bank dan Hong Leong Islamic Bank (HLB atau Bank) memperkenalkan kempen 'Jauh Di Mata, Dekat Di Hati' sebagai salah satu usaha membantu golongan kurang bernasib baik.

Artikel Lain