Anis Al-Idrus harap pembunuh kucing bunting dapat balasan - Hiburan | mStar

Anis Al-Idrus harap pembunuh kucing bunting dapat balasan

Anis harap dua pembunuh kucing itu mendapat balasan yang setimpal.

BERITA mengenai dua lelaki membunuh seekor kucing bunting dengan memasukkannya ke dalam mesin pengering di kedai dobi di Taman Gombak Ria pada Rabu lalu mendapat perhatian umum yang kesal dengan sikap kejam itu.

Penyanyi dan pengacara Anis Al-Idrus turut meluahkan rasa marah terhadap tindakan dua individu tersebut yang dianggap zalim.

Menurut Anis, dia berharap pembunuh kejam itu mendapat balasan di dunia setimpal dengan apa yang dilakukan terhadap kucing tersebut.

"Tak sanggup nak post gambar kucing yang kena bunuh dengan diletakkan dalam mesin pengering.

Anis berang dengan tindakan kejam dua lelaki bunuh kucing.

"Tapi saya harap dua ekor jaha*** (pesalah) tu dapat balasan di dunia ni yang setimpal dengan apa kucing tu rasa.

"Kalau aku jumpa kau pun meh sini aku letak dalam mesin pengering. Biar kau rasa," kata Anis menerusi Instastory miliknya.

Kejadian itu berlaku pada 12.30 tengah malam berjaya dirakam menerusi kamera litar tertutup (CCTV) kedai dobi tersebut dan turut dikongsi Persatuan Haiwan Malaysia.

Menerusi video berdurasi selama dua minit 50 saat itu memperlihatkan dua individu memasukkan kucing yang dipercayai bunting ke dalam mesin pengering.

Bangkai kucing tersebut ditemui seorang pelanggan dalam keadaan yang amat menyedihkan dengan berlumuran darah.

Video yang memperlihatkan dua lelaki menyumbat seorang kucing dalam mesin pengering mendapat kecaman netizen.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Tak Guna ini memberitahu dia tidak boleh melihat orang yang bertindak kejam pada kucing.

"Haih apa punya manusia. orang yang bagi makan kat kucing kat atas jalan tar masa matahari tengah memancar pun aku boleh gaduh.

"Inikan pula yang macam ni. Jiran aku yang bergaduh fasal stray cats pun aku boleh ajak bertumbuk, yang ni tak ada hal lah!" katanya.

Presiden Kelab Kucing Malaysia, Khalid Rashid meluahkan rasa sedih dan juga marah terhadap tindakan dua lelaki terbabit.

Menurutnya, pelaku yang tidak bertanggungjawab itu turut disifatkan mempunyai masalah mental sekali gus wajar menerima khidmat kaunseling.

Anis Al-Idrus

Artikel Sebelum

Artikel Berikut

Klik

default image

Agenda bumiputera masih keutamaan WKB 2030

STATISTIK oleh Institut Masa Depan Malaysia (Masa), bumiputera berada di bahagian bawah apabila ia berkaitan dengan pemilikan kekayaan dan tahap pendapatan.

default image

Ketahui 8 petunjuk bagi memantau manfaat WKB 2030 dikongsi rakyat

INDIKASI sosial sedang dibina bagi memastikan Wawasan Kemakmuran Bersama 2030 (WKB 2030) memenuhi sasaran dan memberi manfaat kepada semua.

default image

Perahu naga bakal 'membelah' Tasik Putrajaya, 90 pasukan korporat berentap rebut gelaran juara!

SEMUA peserta nampaknya tidak sabar untuk menyahut cabaran bagi merebut gelaran juara perlumbaan perahu naga di Tasik Putrajaya.

default image

WKB 2030 sasar taraf hidup lebih baik untuk rakyat di seluruh negara

WKB2030 adalah pelan 10 tahun yang diperkenalkan kerajaan dalam memastikan Malaysia terus berkembang dengan mampan.

default image

Populasi penduduk kunci utama PSKL2040

DBKL menekankan aspek populasi penduduk sebagai kriteria utama dalam merangka pelan pembangunan di ibu kota.

Artikel Lain