suria

Caprice tegur Ebit Lew isu misi bantuan di Palestin, akhirnya kena ‘block’ di IG

Caprice mempertikaikan cara Ebit yang kerap merakamkan foto bersama kanak-kanak yang dibantunya.

APA sudah jadi dengan dua tokoh dan idola rakyat Malaysia, personaliti dakwah Ebit Lew dan penyanyi rap Caprice apabila secara tiba-tiba hubungan mereka menjadi dingin.

Kekusutan antara mereka mula disedari selepas Caprice atau Ariz Ramli, 33, berkongsi mesej panjang lebar yang dihantarnya bagi menegur perilaku Ebit ketika dalam misi kemanusiaan di Gaza baru-baru ini.

Menurut Caprice tindakan Ebit menggunakan kanak-kanak malang di bumi Palestin sebagai bahan kandungan media sosial adalah sesuatu yang tidak wajar.

ARTIKEL BERKAITAN: Momen penuh syahdu... Hampir 2 bulan di Gaza, Ebit Lew mohon maaf tinggalkan anak dan isteri - “Kemuncak perjuangan perginya ayah tercinta”

"Salam ustaz, minta maaf tapi Caprice dah simpan rasa ni dekat satu minggu dah, Caprice rasa kena tegur ustaz depan-depan dulu.

200990138_4374989969197881_125868848120469226_n

Ebit memberikan mainan kepada kanak-kanak ketika berkunjung ke perkampungan mereka di Gaza.

"Ada beberapa pihak yang tak senang tengok gambar-gambar ustaz yang hanya highlight orang dan budak miskin.

"Caprice bagi contoh budak ni kena ambil gambar dua kali terima mainan. Apabila orang Palestin tanya kenapa ustaz yang famous di Malaysia buat macam ni, Caprice pun tak tahu macam mana nak jawab," katanya menerusi mesej yang dipercayai dihantar ke aplikasi WhatsApp Ebit.

ss cap

Perkongsian Caprice di Instastory miliknya.

Namun dakwa Caprice mesej teguran berkenaan tidak dilayan pendakwah bebas yang terkenal dengan pelbagai misi bantuan itu.

Budak miskin yang sama terima mainan sama tapi kena pose untuk kamera dua kali.

CAPRICE

PENYANYI RAP

Menerusi siri perkongsian di Instastory, Caprice turut berkongsi foto Ebit bersama seorang kanak-kanak yang diberikan mainan dalam dua sudut yang berbeza.

Difahamkan foto berkenaan menimbulkan rasa kurang senang beberapa pihak di Palestin.

[Sertai fan club Telegram mStar Rojer. Kita boleh borak-borak DI SINI]

"Caprice adalah penyokong nombor satu ustaz selama ni, fasal mainan tu kecoh selepas orang Gaza tanya tentang hal berkenaan.

"Budak miskin yang sama terima mainan sama tapi kena pose untuk kamera dua kali.

EBIT CAP

Caprice bersama Ebit di Gaza.

"Orang Gaza soal kenapa nampak macam photoshoot? Sudah la selama ni mereka tahu ada banyak kes berlaku macam ni," katanya.

Susulan teguran terbuka itu, Caprice turut mendedahkan dia juga sudah disekat daripada mengikuti akaun Instagram Ebit di Instagram.

Caprice berangkat ke Palestin pada 24 Jun lalu bagi menyertai misi bantuan ke Gaza.

Nak tengok ke posting kelakar dan macam-macam komen? Follow kami di Instagram!

TONTON VIDEO PILIHAN!

Caprice, Ebit Lew, Misi Gaza

Artikel Berkaitan

Artikel Lain

Wanita berang mentua melahap kek perkahwinan