“Aku tak pernah minta maaf, sebab tu rezeki aku sempit” - Sharul AF menyesal kutuk, benci Haqiem Rusli - Hiburan | mStar

“Aku tak pernah minta maaf, sebab tu rezeki aku sempit” - Sharul AF menyesal kutuk, benci Haqiem Rusli

Haqiem sudah lama memaafkan Sharul.

SETAHUN yang lalu penyanyi Haqiem Rusli mengundang kecaman ramai berhubung beberapa kontroversi yang dicetuskannya sendiri.

Selain netizen, rakan selebriti termasuk bekas peserta Akademi Fantasia 2015, Sharul Kamal pernah menyuarakan pandangan dan kritikan terhadap Haqiem secara terbuka di media sosial.

ARTIKEL BERKAITAN: “Lagu ni tiru Tergantung Sepi hampir 100 peratus... berapa bars dia langgar habis” - Band Indonesia cari nahas ciplak lagu Haqiem Rusli 

ARTIKEL BERKAITAN: “Itu bukan kereta saya!” - Haqiem Rusli hanya tumpang bergambar sahaja, sengaja usik netizen

Namun persengketaan antara mereka dilihat kembali pulih selepas Haqiem, 21, menyatakan dia sudah memaafkan semua pihak yang pernah menghinanya sebelum ini.

"Benda dah lepas, lebih baik maafkan saja. Sebab kita buat silap, kenapa nak kena susahkan orang lain, baik senangkan kerja orang lain. Jadi perkara yang paling mulia adalah memaafkan.

Status yang dimuat naik Sharul di Twitter.

"Tak kisah kita betul ataupun salah, tapi kalau kita memaafkan tu benda yang sangat mulia di sisi Allah. He used to be my bestfriend, tapi ada perkara yang berlaku hingga membuatkan kami berselisih faham," katanya ketika dihubungi mStar.

Terdahulu Sharul berkongsi mesej perbualannya bersama Haqiem di Twitter yang antara lain menyatakan permohonan maafnya kepada penyanyi lagu Tergantung Sepi itu.

"Aku nak minta maaf, sebelum ni aku buat kau sakit hati. Aku tak pernah minta maaf, sebab tu rezeki aku sempit," tulis Sharul kepada Haqiem.

Berdasarkan perkongsian itu, perbualan antara mereka wujud selepas Haqiem menghantar mesej peribadi kepada Sharul yang sebelum ini menyatakan sudah berputus asa daripada dunia seni.

Perbualan antara Haqiem dan Sharul yang disifatkan netizen sebagai sesuatu yang murni.

Mengulas mengenai pendirian yang dinyatakan Sharul, Haqiem berkata dia terpanggil untuk memberi sokongan kepada rakannya itu agar terus berusaha jika mahu mencapai kejayaan.

"Apabila saya ternampak tweet Sharul, saya sebagai orang yang pernah rapat dengan dia takkan nak biar saja dia macam tu? At least, bagi sikit kata-kata semangat untuk dia," katanya.

Selain itu Haqiem berpandangan bahawa setiap individu yang menjejakkan kaki ke industri hiburan perlu cekal kerana mereka tidak dapat memuaskan hati semua pihak.

"Sebenarnya apabila jadi artis ni kita hidup dalam kebencian orang, kita hidup dalam kepujian orang. Orang lain tak tahu apa yang kami rasa. 

"Mereka hanya boleh mengecam, jadi keyboard warrior, sebab mereka tak ada kat tempat kami. Jadi, kebanyakan daripada mereka menilai tanpa selidik apa yang berlaku," katanya.

Haqiem Rusli , Sharul Kamal

Klik

default image

Populasi penduduk kunci utama PSKL2040

DBKL menekankan aspek populasi penduduk sebagai kriteria utama dalam merangka pelan pembangunan di ibu kota.

default image

WKB 2030: Gandingan kerajaan-swasta penting untuk manfaat rakyat

SEKTOR swasta perlu berganding bahu dengan kerajaan sebagai fasilitator untuk memperbaiki ketidakseimbangan pendapatan di negara ini.

default image

Percutian travel tren janjikan servis 'awesome' dan 1,001 pengalaman menakjubkan!

TRAVEL serata dunia lebih pantas dengan menggunakan kapal terbang tetapi amat menyeronokan jika tren menjadi pilihan.

default image

Jom bantu bayar balik pinjaman PTPTN pekerja! Pelepasan cukai antara 7 kelebihan untuk dinikmati majikan

HUBUNGAN majikan dan pekerja ibarat irama dan lagu, kedua-duanya saling memerlukan antara satu sama lain demi kelangsungan operasi syarikat.

default image

Air Selangor kini pemegang lesen tunggal perkhidmatan bekalan air… pengguna bakal terima bil baharu!

MENDAPATKAN bekalan air bersih yang berterusan sudah menjadi satu kemestian dalam kehidupan masyarakat hari ini.

Artikel Lain