suria

Pengantin berjurai air mata di pelamin, hiba tengok bapa menangis tak sanggup ‘lepas’ anak bongsu - “Saya kira, memang sembilan kali ulang lafaz”

Bapa Farra sebak ketika menikahkan anak kesayangannya itu pada Januari lalu.

RAKAMAN memaparkan seorang bapa yang menangis sewaktu upacara akad nikah anak gadisnya tular di aplikasi TikTok.

Menurut Shazwanie Masfarhah, 24, dia sebagai pengantin perempuan turut sebak menyaksikan bapanya, Md Farid Masris, 56, gagal menahan air mata dalam majlis itu.

Bercerita kepada mStar, wanita yang mesra disapa Farra ini mendedahkan sudah bernikah dengan pasangannya Muhamad Zuhaimi Zuriman, 26, pada 21 Januari lalu menerusi majlis ringkas di kediamannya di Shah Alam, Selangor.

ARTIKEL BERKAITAN: “Selagi ayah ada, saya boleh jaga dia” - Bapa 'cool' menangis nikahkan anak, adik pengantin mula rasa tak nak kahwin

ARTIEKL BERKAITAN: Model menangis dari jauh abang kesayangan ‘langgar’ perjanjian zaman remaja, tetap urus majlis kahwin walau berat hati

Jelas Farra, bapanya pada waktu itu berat hati untuk melepaskan dirinya memandangkan dia merupakan anak bongsu perempuan dalam keluarga.

"Saya anak kelima daripada tujuh beradik. Tapi saya merupakan anak perempuan bongsu. Ayah sendiri yang nikahkan kami.

"Sebenarnya saya yang paling rapat dengan ayah sejak kecil. Sebelum kahwin pun memang saya selalu ambil berat mengenai ayah.

"Sebelum kahwin, setiap malam ayah akan tanya. Betul ke saya saya dah bersedia nak kahwin? Dia berat hati nak lepaskan," ujar Farra.

Kata Farra, lafaz akad nikah itu terpaksa diulang sebanyak sembilan kali kerana bapanya terpaksa berhenti akibat tidak dapat menahan sebak.

farra2

Fara dan suami bergambar kenang-kenangan dengan bapanya pada majlis itu.

Jelas Farra lagi, dia yang berada di atas pelamin bersama ibunya turut sebak menyaksikan hal itu memandangkan bapanya pernah ditimpa strok sebelum ini.

"Ayah ada sakit juga, dia pernah kena strok sebelah badan. Pada waktu akad nikah, saya kira memang sembilan kali kena ulang lafaz.

Ayah pesan, nanti datang jenguk-jenguk dia.

FARRA

"Pada waktu itu hanya ada keluarga saya dan pengantin lelaki. Suami saya berseorangan, keluarganya tak datang kerana tengah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

"Akad nikah dilakukan online. Saya, suami dan keluarga di rumah kami. Kemudian kami buat panggilan video dengan pejabat agama.

"Orang pejabat agama tu pun turut tenangkan ayah, minta bertenang dulu. Kali kesembilan barulah selesai.

farra4

Farra kini menetap dengan suami di Kuantan, Pahang.

"Masa tu saya lap je mekap di wajah sebab menangis. Dah tak fikir dah. Selesai akad nikah, terus saya peluk dan tenangkan ayah," imbasnya sebak.

Jelas Farra, bapanya sekali lagi tumpah air mata apabila dia perlu mengikut suami dan menetap di sana, tidak lama selepas mereka dinikahkan.

"Masa saya nak pergi ke Pahang pun ayah menangis. Ayah pesan, nanti datang jenguk-jenguk dia. Dengan saya sekali menangis.

[Sertai fan club Telegram mStar Rojer. Kita boleh borak-borak DI SINI]

"Sejak lepas kahwin dan duduk di Pahang, sampai sekarang tak boleh rentas untuk balik tengok ayah.

farra3

Farra akui sebak mengenangkan semula majlis yang berlangsung pada Januari lalu.

"Setiap hari kami buat panggilan video, kadang-kadang sampai satu jam," ujarnya lagi.

Dalam pada itu kata Farra, dia sekadar berkongsi momen air mata itu di TikTok untuk memberi mesej kepada netizen mengenai dalamnya kasih sayang bapa terhadap anak.

Nak tengok ke posting kelakar dan macam-macam komen? Follow kami di Instagram!

Banyak video best di YouTube mStar! Rugi kalau tak follow. Klik kat sini!

Artikel Berkaitan

Artikel Lain