Mekap Guna Tepung Baru Tau! - Semasa | mStar

Mekap Guna Tepung Baru Tau!

PETALING JAYA: Seorang jurusolek telah meluahkan rasa kecewanya terhadap seorang pelanggan yang meminta harga 'tak masuk akal' untuk mendapatkan khidmatnya.

Jurusolek berkenaan yang membahasakan dirinya sebagai Dayah telah dituduh meletakkan harga 'cekik darah' oleh pelanggan tersebut, yang kemudian mahu harga perkhidmatan solek untuk hari pernikahannya dikurangkan kepada RM50.

Dayah yang terkejut dengan permintaan itu bagaimanapun membalasnya dengan sopan. Beliau bersetuju dengan kadar RM50, tetapi menggunakan alat mekap bakal pengantin berkenaan.

"Kalau saya ada mekap sendiri saya tak suruh awak mekapkan saya, setakat calit-calit sampai ratus-ratus harga, merepek betul, macam manalah bangsa Melayu nak majukan sesama bangsa, benda sikit pun nak berkira.

"Mekap sekali je, entah tahan ke tidak sampai majlis habis," jawab pelanggan berkenaan yang tidak didedahkan identitinya oleh Dayah.

Dayah yang sering menyolek bakal pengantin di sekitar Negeri Sembilan telah berkongsi paparan skrin perbualan antara mereka untuk memberi pengajaran kepada pelanggan lain yang mahu menggunakan khidmat jurusolek.

Katanya, selain kos alat mekap yang tinggi, pelanggan perlu memikirkan tentang tenaga, kemahiran, kos pengangkutan seseorang jurusolek.

Berikut adalah paparan skrin perbualan penuh yang telah dikongsi oleh Dayah:

Posting yang dibuat oleh Dayah telah menjadi tular dan ramai netizen nampaknya marah dengan pelanggan berkenaan yang mahu perkhidmatan yang baik, tetapi tidak mahu membelanjakan sedikit wang.

Nadya Yusof menulis komen: "Hahahaha tak payah layan, nak RM50 beli bedak pun tak lepas tau..mekap guna tepung baru tau!

HoneyZahirah Haniey pula menulis: "Saya mekap nikah sahaja RM180 tahun 2007, apatah lagi zaman sekarang, mestilah up harga setara dengan kos upah dan barang2 mekap, nak murah, mekap sendirilah, memang jimat."

"RM50 tu, beli lipstick pun tak lepas. 'Fedup' aku tengok minah macam ni!! Dia tak rasa lagi jadi MUA ni. Kau ingat mekap sekarang ni 50 sen, 20 sen!! Masalah betul," tulis Shahrizan Hamzah.

jurusolek , mekap artis

Artikel Sebelum

Kesempurnaan Aku Negaraku

Artikel Berikut

Tiada Lagi 'Gedik' Vida Di TV?

Klik

default image

Covid-19: Seminar Dr Azizan diteruskan secara online, tapi auranya ‘fuhhh’ macam buat dalam dewan besar - “Kami tak nak tangguh kejayaan anda”

PENULARAN wabak Covid-19 semakin meruncing berikutan peningkatan mendadak jumlah kes jangkitan virus itu di Malaysia.

default image

TVET ada potensi besar untuk kerjaya masa depan, ini lepasan SPM perlu tahu untuk jadi graduan ‘terhangat di pasaran’

HEBAT calon-calon SPM tahun 2019 apabila pencapaian mereka lebih baik berbanding tahun sebelumnya.

Artikel Lain