“Aku tak malu badan bau ketiak”- Reza Hasbi jadi kontraktor kampung, ambil upah pasang siling rumah

Reza mencari pekerjaan sampingan sebelum menyambut bulan Ramadan.

LUAHAN pelakon Reza Hasbi yang tidak menerima tawaran berlakon hingga menjejaskan pendapatannya untuk menyara keluarga menerima pelbagai reaksi netizen.

Malah rata-rata mempertikaikan niatnya untuk meminta bantuan zakat kerana beranggapan dia seorang yang pemalas dan sekadar mahu bergantung harap kepada dunia hiburan.

Enggan membiarkan netizen terus menghinanya tanpa mengetahui situasi sebenar, Reza atau nama sebenarnya Muhammad Ridzuan Habullah, 30, berkongsi mengenai pekerjaan sampingan yang dilakukan demi mencari rezeki.

ARTIKEL BERKAITAN: Reza Hasbi tak mampu beli susu, lampin anak, “Balik kampung pun pinjam mak, sampai rasa nak minta zakat”

ARTIKEL BERKAITAN: “Tak sangka Reza boleh salahkan saya… Dia tak bersyukur!” - A. Aida


Reza dedah pernah mengambil upah buat siling rumah orang.

"Aku tak malu dengan kehidupan aku seperti mereka perkatakan. Walaupun aku artis tapi aku sedar di mana aku dulunya.

"Aku maafkan mereka yang memperlekehkan kehidupan aku. Ni masa aku tak ada job sebelum puasa hari tu. Aku ambil upah buat siling rumah orang.

"Aku tak malu berpakaian seperti itu, aku tak malu badan aku bau ketiak, aku cari rezeki untuk anak isteri aku," ujarnya.

Reza sebelum ini menerusi laporan mStar pada Jumaat mendedahkan dia berhadapan dengan situasi memeritkan apabila terpaksa meminta ihsan ibu bapa demi meneruskan kehidupan.

Menurutnya, perkara itu terjadi disebabkan lebih dua bulan dia tidak menerima mana-mana tawaran berlakon.

Reza terpaksa meminta ihsan ibu bapa untuk meneruskan kehidupan.

"Jangan disebabkan perkataan aku rasa macam nak minta zakat korang memaki hamun aku ikut sesuka hati.

"Aku maafkan dengan senang hati sebab ramai sangat yang membantu dan mendoakan aku. Sayang korang semua," katanya.

Sebelum ini pelakon drama Dia Menantu Rahsia ini juga ada meluahkan rasa kesal terhadap pihak produksi yang menguruskannya kerana menganggap menjadi punca dia tidak mendapat sebarang tawaran berlakon.

Bagaimanapun, menurut penerbit Datuk A. Aida, dia menganggap pelakon itu tidak bersyukur dengan bantuan yang diberikan selama dua tahun ketika mengikat kontrak bersama syarikat produksinya.

Reza Hasbi, Datuk A. Aida

Artikel Berkaitan

Klik

Duka Covid-19 seakan terubat, TNB sinari hidup golongan memerlukan, agih zakat cecah RM4.36 juta

TNB tampil dengan inisiatif perkongsian rezeki melalui pengagihan wang wakalah zakatnya ke seluruh pelusuk tanah air.

Covid-19 bukan sekadar pandemik, buktikan kepentingan dunia digital... dorong MYNIC lebih rancak bantu bisnes online

MYNIC menawarkan program latihan pemasaran digital, dengan membawa perniagaan luar talian ke dalam talian dan seterusnya menghadapi pasaran ekonomi digital global.

Berkongsi rezeki... itulah maksud di sebalik amalan membayar cukai

HARI ini, Malaysia dilanda krisis pandemik Covid-19 yang telah memberi banyak kesan kepada semua lapisan masyarakat.

TVET ada potensi besar untuk kerjaya masa depan, ini lepasan SPM perlu tahu untuk jadi graduan ‘terhangat di pasaran’

HEBAT calon-calon SPM tahun 2019 apabila pencapaian mereka lebih baik berbanding tahun sebelumnya.

Ketahui 7 cara mudah sediakan makanan di rumah

SEBENARNYA tak susah untuk menaik taraf ruang peribadi anda terutamanya dapur bagi memudahkan dan melancarkan hari-hari anda di rumah.

Artikel Lain