“Jangan ambil hati soalan macam tu” - Mawar Karim

Fizo dan isteri Mawar Karim. Foto Instagram @mawar_karim

ISTERI kepada pelakon Fizo Omar, Mawar Karim berharap pasangan yang masih belum memiliki zuriat tidak berkecil hati dengan orang sekeliling yang sering bertanyakan tentang hal tersebut.

Mawar, 29, berkata dia pernah dihujani soalan-soalan seperti itu, namun tidak pernah berasa tertekan dengannya.

"Bila orang jumpa kita mungkin dah tak tahu nak tanya apa dekat kita, tu saja lah, kalau belum kahwin bila nak kahwin, dah kahwin bila nak ada anak, dah ada anak bila nak tambah anak.

"Selalunya keluarga kita tak pernah tanya, yang tanya orang yang jarang jumpa kita, jangan ambil hati soalan-soalan macam tu," katanya.

Mawar menjawab pertanyaan seorang pengikut di Instagram.

Mawar menjawab pertanyaan seorang pengikut di laman Instagram yang meminta pandangannya ketika berdepan soalan mengenai anak, ketika dia belum dikurniakan rezeki menimang cahaya mata.

Pengasas tudung Fareeda ini bagaimanapun kini telah dikurniakan seorang puteri bernama Wan Maryam yang lahir pada 29 Disember 2017.

Mawar dan Fizo, 32, berkahwin pada 10 November 2013.

Fizo dan Mawar bersama anak sulung mereka, Maryam yang kini berusia sembilan bulan.

Pasangan ini mendapatkan rawatan kesuburan pada 6 Januari 2016 selepas berkahwin lebih dari dua tahun.

Sementara itu, Mawar menganggap soalan peribadi itu merupakan topik awal sebelum memulakan perbualan.

"Soalan-soalan macam itu anggap mereka sahaja tanya, tu mungkin tak tahu nak sembang apa dengan kita.

"Saya tak pernah ambil hati pun cuma jangan tanya bila nak mati, itu mak pun tak tahu dik yang pasti, jodoh, ajal, maut semua ketentuan Allah," ujarnya.

Fizo Omar, Mawar Karim

Artikel Sebelum

Klik

Check-out seleksi menyegarkan, menambah nikmatnya tradisi iftar... Kombo Cool Kathira, Cool Bandung memang berbaloi!

COOLBLOG Tradisi Cool Ramadan tampil dengan seleksi minuman Cool Kathira dan Cool Bandung.

Sedih tak dapat beraya di kampung? Jom hidupkan suasana raya, menu Syawal boleh dihidang di mana-mana... Pek Ceria Raya kan ada!

TAK dapat balik kampung! Barangkali begitulah yang luahan dan keluhan kebanyakan kita yang menyambut 1 Syawal kali ini.

Tak ada idea nak masak apa? Ini 5 program memasak menarik untuk anda tune in, no.2 paling kecoh!

LIMA program masakan terbaik yang boleh anda tonton secara streaming di Astro GO

Laksana tanggungjawab perangi Covid-19, sumbangan mega Petronas saat krisis tiada sempadan – “Diharapkan Malaysia lebih kuat dan utuh di masa depan”

DENGAN keadaan yang tidak menentu ketika ini akibat pandemik Covid-19, terdapat keperluan bagi negara untuk bersama-sama menangani penularan wabak itu.

Jom senyum bersama tersayang sambil menonton banyak pilihan prabayar sepanjang Ramadan, Syawal... hanya di NJOI Prepaid!

TIGA pilihan pek baharu bersama 16 saluran ala-carte untuk pelanggan NJOI sepanjang Syawal ini.

Artikel Lain