“Biar kami sekeluarga sahaja yang tahu” - Isteri Sufi sudah buat laporan polis, ramai netizen tampil mohon maaf - Hiburan | mStar

“Biar kami sekeluarga sahaja yang tahu” - Isteri Sufi sudah buat laporan polis, ramai netizen tampil mohon maaf

Sufi dan Nurulain sudah sebulan bergelar suami isteri.

PENYANYI Sufi Rashid memberitahu bahawa isterinya, Nurulain Md Yusof sudah membuat laporan polis terhadap beberapa netizen yang melemparkan kata-kata kesat terhadapnya.

Sufi atau nama sebenarnya Muhammad Sufi Rashid, 28,  berkata, dia enggan mendedahkan identiti individu berkenaan bagi menjaga aib mereka.

ARTIKEL BERKENAAN: “Isteri saya bukan lari atau biadab” - Sufi tampil pertahan tindakan Nurulain tinggalkan pelamin ketika ibunya ingin bersalaman

ARTIKEL BERKENAAN: Sufi zahirkan rasa kecewa… Ibu terus ‘serang’ pertunangannya

"Laporan polis sudah dibuat cuma saya memilih untuk tidak berkongsi di media sosial berkenaan dengan butiran individu terbabit. 

"Sebaik-baiknya, hal peribadi seperti ini biarlah kami sekeluarga sahaja yang tahu," katanya ketika dihubungi mStar.

Sufi dan Nurulain bergelar suami isteri pada 21 September lalu dalam sebuah majlis sederhana yang diadakan di Putrajaya.

Isteri Sufi sudah buat laporan polis terhadap beberapa netizen.

Perkahwinan Sufi menjadi kontroversi selepas sebuah video tular memperlihatkan isterinya Nurulain meninggalkan pelamin sewaktu ibu Sufi, Irma Suriana Mahamud datang bersalaman dengan anaknya itu.

Kecaman yang diterima membuatkan, Nurulain memberi amaran kepada pengguna laman sosial yang menulis kata-kata kesat agar tidak keterlaluan atau menerima tindakan undang-undang.

Dalam pada itu, Sufi menjelaskan tindakan undang-undang yang diambil adalah untuk memberi pengajaran kepada netizen supaya lebih menjaga lisan dan pertuturan mereka di media sosial.

Menurutnya, selepas amaran tersebut dimuat naik isterinya, ramai netizen yang memohon maaf menerusi mesej peribadi.

"Saya kongsikan di media sosial kerana nak ingatkan masyarakat untuk menjaga percakapan mereka. Kalau nak kecam-kecam pun, ada tahapnya. Janganlah sampai teruk sangat.

"Alhamduliah, lepas post pasal laporan polis tu ramai yang minta maaf. Bukannya harapkan maaf ataupun apa-apa cumanya saya sekeluarga hanyalah manusia yang tak lari daripada kesilapan," katanya. 

Alhamduliah, lepas post pasal laporan polis tu ramai yang minta maaf. 

Sufi Rashid

Penyanyi

Sementara itu, ditanya mengenai kehidupannya selepas sebulan bergelar suami, Sufi berkata, semua urusannya lebih tersusun.

Katanya, segala masalah dapat diselesaikan dengan lebih tenang berikutan ada isteri disampingnya.

"Bangun je ada orang kat sebelah, sebelum ni bangun kat sebelah tak ada siapa. Lepastu bila bangun saja, makanan dah siap. Saya rasa macam dipermudahkan lagi urusan. 

"Kalau ada masalah, saya tak payah nak call-call sebab isteri ada depan mata kan," ujarnya.

Sementara itu, Sufi sempat menasihati netizen untuk tidak menjangkakan kehidupan selebriti adalah kehidupan yang sempurna.

Sufi Rashid

Klik

default image

Wawasan Kemakmuran Bersama 2030... ketahui suara dan harapan rakyat

RAKYAT menantikan Wawasan Kemakmuran Bersama (WKB) 2030 yang dapat memberi manfaat kepada segenap lapisan masyarakat.

default image

Ketuhar Panasonic Big Cubie memang power! Memasak kini lebih mudah, hidangan lebih sihat dan lazat

ANDA mahu memasak hidangan dalam waktu singkat? Panasonic Big Cubie boleh membantu.

default image

Subsidi untuk rakyat hidup selesa, ketahui fakta penting mengenai inisiatif ini

KOS sara hidup semakin meningkat dan kerajaan prihatin untuk mengurangkan beban rakyat.

default image

Putrajaya... tak kenal maka tak cinta

PUTRAJAYA dibina atas sebuah impian. Dan berdasarkan beberapa pertimbangan, ia merupakan lokasi impian untuk didiami.

default image

Kata kuncinya semangat berpasukan, penganjuran julung kali perlumbaan perahu naga korporat PjH catat kejayaan berganda!

PERLUMBAAN perahu naga korporat anjuran Putrajaya Holdings membuka laluan kepada perlumbaan lebih besar pada masa akan datang.

Artikel Lain

Meghan Markle hamil anak ke-2?