Kad Penilaian Khidmat Pelanggan PDRM Dapat Sambutan Orang Ramai - Semasa | mStar

Kad Penilaian Khidmat Pelanggan PDRM Dapat Sambutan Orang Ramai

KUALA LUMPUR: Kad penilaian khidmat pelanggan, satu inisiatif yang diperkenalkan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) Kuala Lumpur sejak awal Mac lalu dalam usaha meningkatkan mutu perkhidmatan anggota-anggotanya, mendapat sambutan yang amat positif daripada para penduduk di Lembah Klang.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Zulkifli Abdullah berkata, sambutan positif itu datand dalam bentuk ulasan yang diberikan dalam kad penilaian khidmat berkenaan.

Menurutnya, setakat ini dua buah kawasan di bawah seliaan PDRM KL iaitu Sentul dan Brickfields adalah yang paling proaktif dalam menyahut langkah PDRM untuk memberikan penilaian kepada anggota-anggotanya.

“Di kawasan Sentul umpamanya, pihak kami telah menerima sebanyak 343 keping kad penilaian khidmat dan daripada itu, 331 adalah ulasan positif manakala hanya 12 responden memberikan maklum balas negatif.

“Senario yang sama juga kelihatan di Brickfields apabila kami menerima sejumlah 137 ulasan positif penduduk daripada 144 kad yang dikembalikan. Ini semuanya membuktikan bahawa rakyat peka dengan apa yang dilaksanakan oleh PDRM,’’ katanya ketika ditemuramah dalam Program Kerusi Panas, terbitan Bernama Radio24.

Mengulas lanjut, Datuk Zulkifli menegaskan, pihaknya juga berminat untuk mendengar ulasan-ulasan negatif daripada para penduduk agar PDRM KL mendapat gambaran sebenar terhadap sesuatu masalah sekaligus membolehkan mereka menangani sesuatu isu secara menyeluruh.

Pada masa yang sama, beliau turut menambah, segala inisiatif dalam kad penilaian khidmat ini akan diperhalusi semula setiap tiga bulan sekali. Dalam hubungan ini, proses pengubahsuaian akan dilakukan ke atas kad penilaian khidmat itu sekiranya keadaan memerlukan.

Artikel Sebelum

Artikel Berikut

Artikel Berkaitan

Klik

default image

Jom kongsi idea! Penduduk bandar diajak beri maklum balas draf Pelan Pembangunan KL

TRAJEKTORI perumahan dan komersial Kuala Lumpur diberikan perhatian dengan mendraf Pelan Pembangunan Kuala Lumpur 2040 (PPKL 2040).

default image

Teknologi analitik data raya asas pelaksanaan inisiatif kerajaan masa depan – Saifuddin Nasution

PROGRAM Subsidi Petrol merupakan inisiatif kerajaan untuk meringankan beban isi rumah berpendapatan rendah melalui pengagihan semula subsidi petrol.

default image

Air Selangor kini pemegang lesen tunggal perkhidmatan bekalan air… pengguna bakal terima bil baharu!

MENDAPATKAN bekalan air bersih yang berterusan sudah menjadi satu kemestian dalam kehidupan masyarakat hari ini.

default image

TMM2020: “Malaysia ada makanan sedap, banyak tempat indah dan membeli-belah pun murah” - Muhamaddin Ketapi

MALAYSIA menetapkan sasaran 30 juta pelancong dengan sasaran pendapatan sehingga RM100 bilion untuk TMM2020.

default image

Penggunaan air di Malaysia lebih tinggi daripada negara jiran? Jom kita jimat air!

ADAKAH penggunaan air kita setiap hari ke arah penjimatan atau pembaziran?

Artikel Lain