“Ingat Saya Gatal Sangat Ke Nak Laki?” – Vida

Diterbitkan: Isnin, 7 Ogos 2017 7:43 PM

Vida akui adakalanya hatinya tidak cukup kuat untuk menepis setiap gosip apatah lagi yang mampu menjatuhkan maruahnya sebagai seorang wanita berstatus janda.

(Ubah saiz teks)

MARAH betul Datuk Seri Vida ya apabila ada pihak cuba menjatuhkan maruahnya sebagai seorang wanita berstatus janda.

Yalah, sehingga pada satu tahap penyanyi lagi I Am Me ini mengeluarkan kenyataan, "Ingat saya gatal sangat ke nak laki?" 

Ia rentetan apabila dia dikatakan menolak lamaran ayahanda Rani Kulop serta beberapa kisah peribadi  mengenai dirinya yang sedang mencari bakal suami mengikut kriteria yang ditetapkan antaranya lelaki bermata kelabu.

Marah dengan pelbagai persepsi orang ramai terhadapnya, Vida menyelar sesetengah pihak termasuk penulis blog yang tidak menghormati dirinya dengan mengaitkan dia dengan lelaki.

Kata Vida, biarpun dia sering dilihat gembira, namun adakalanya hati dia rapuh dan hanya orang yang betul-betul mengenalinya sahaja tahu perkara itu.

Jejaka Finland, Scotland Kirim Resume Pikat Vida

Tolong jgn macam2.. jaga maruah diri, hormati saya atas dasar KEMANUSIAAN . . Ingat saya gelak2 hepi sokmo, takde maruah ke? Kenapa saya marah? Syg tahu kan.. kalau nak ikutkan kuat mmgla saya kuat.. boleh tempuhi isu ibarat nyamuk je ni.. tapi HATI, hanya yang memahami akan cuba mengerti sy . . Tapi.. kdg saya tergelak jgk.. sebab dia memalukan diri sendiri 😇 cuma tolong hormati saya walaupun JANDA. Itu HAK Allah nak nilai siapa saya.. org yang rapat kenal sy mcm mana . . Wahai wanita sekalian.. pertahankan maruah wanita kita.. saya mohon.. bayangkan saya berjuang.. betapa sedihnya kita dipermainkan . . Nak populariti ke? Ingat saya gatai sangat ke nak laki? Saya nak fokus bisnes saya la.. kalau ada jodoh pun, saya nak yg sanggup hidup dgn saya,, bukan setahun dua je.. tapi yang boleh didik anak.. aturkan bisnes saya.. bukan senang . . Syg semua.. tahukan saya ni wanita, yang punya kudrat yg sama dgn KejAdian wanita lain.. hati jiwa raga yang serupa.. di sebalik kejayaan saya ni . . perjalanan saya amat perih.. ramai orang tak tahu.. doakan saya.. moga dijauhkan dgn orang yang mengkhianati.. didekatkan dengan orang yang mengerti saya.. ye... sy rindu syg2 semua.. muahh 💋💋💋😁😁😁

A post shared by Dato' Seri Dr. Hajah Vida (@datoserivida) on

"Nak Populariti? Ingat saya gatal sangat ke nak laki?

"Saya nak fokus perniagaan sayalah. Kalau ada jodoh, saya nak yang sanggup hidup dengan saya bukan setahun dua, tetapi yang boleh didik anak, aturkan empayar saya. Bukan senang," itu antara yang ditulisnya menerusi keterangan video berdurasi seminit di Instagram itu.

Tambah Vida, dia penat membaca kisah-kisah peribadinya yang mengaitkan dirinya dengan lelaki dijaja sehingga menjatuhkan maruahnya sebagai seorang wanita berstatus janda.

"Saya tak pasti ini satu fitnah atau apa tetapi apa yang boleh saya katakan, jika orang tak cukup kuat, dia akan down melalui semua ini.

"Dan saya juga manusia biasa juga, adakalanya tak cukup kuat untuk melalui semua ni," katanya. 

Sebelum ini tular apabila Vida dikatakan mencari citi-ciri suami idamannya ialah lelaki bermata kelabu, kaya dan boleh menerima hobinya yang suka membeli-belah.

Akibat kenyataan itu dia mendapat lebih 50 e-mel lamaran daripada orang ramai termasuk dari Finland dan Scotland.

Tags / Kata Kunci: Datuk Seri Vida

iklan

Video

Jumaat, 22 September 2017 2:00 PM

Ella Gamit Kenangan Bersama The Boys

Jumaat, 22 September 2017 9:00 AM

#akuStar: Andi Bernadee - Tiada Lagi Maaf

Khamis, 21 September 2017 2:00 PM

Monoloque Tak Habis-Habis Nak Sindir Orang!

Khamis, 21 September 2017 9:00 AM

Popular? Tolak Tepilah! - Bob (AF2)

Rabu, 20 September 2017 4:00 PM

Irfan Haris Nafi Tumpang Populariti Kakak

Selasa, 19 September 2017 2:00 PM

Keluh-Kesah Jalil Hamid

Selasa, 19 September 2017 9:00 AM

Kau Buat #OOTD Pun Riaklah! - Wak Doyok

Isnin, 18 September 2017 2:30 PM

Belum Masa Gantung Skrip – Naim Daniel

Kolumnis

iklan

Iklan