Umrah: Kenapa Sajat Perlu Ke Mahkamah? - Berita Semasa | mStar

Umrah: Kenapa Sajat Perlu Ke Mahkamah?

Diterbitkan: Rabu, 6 September 2017 12:52 PM

Nur Sajat. Foto instagram nursajat02

(Ubah saiz teks)

PETALING JAYA: Rancangan usahawan kosmetik terkenal, Nur Sajat menjalani ibadah umrah pada Disember ini adalah untuk menunaikan nazar di atas kejayaannya dalam bidang perniagaan.

Pada awalnya Sajat yang merancang untuk ke Tanah Suci bersama keluarga pada Julai lalu terpaksa ditunda ke hujung tahun ini disebabkan beberapa isu yang tidak dapat dielakkan.

Sajat berkata, masalah insolvensi di pihak keluarganya perlu diselesaikan terlebih dahulu, selain faktor kesihatan bapanya yang perlu menjalani rawatan mata ketika itu.

Bagaimanapun, hal berkaitan insolvensi yang memerlukan pihak keluarga Sajat melalui proses mahkamah telah menimbulkan dakwaan kononnya usahawan itu berurusan di badan kehakiman itu bagi membuat permohonan berhubung pengesahan jantinanya sebagai wanita.

Sajat mengumumkan mengenai rancangannya untuk menunaikan umrah pada Disember ini.

Sajat yang pada mulanya terkejut dengan dakwaan itu mengambil pendirian untuk kekal tenang dan pada masa sama menafikan khabar angin berkenaan. 

“Buktikan mahkamah mana saya pergi? Kenapa saya nak pergi umrah sampai nak dapatkan perintah mahkamah? Macam saya ni penjenayah pula. 

“Saya pergi umrah bukan kerana orang lain tetapi kerana Allah. Bagi saya (dakwaan itu) mengarut dan berbaur fitnah. Sepatutnya mereka mendoakan yang baik-baik, bukan mempersoalkannya,” katanya kepada mStar Online.

Mengenai kekeliruan segelintir netizen berhubung status jantinanya, Sajat menegaskan bahawa perkara tersebut tidak seharusnya dibangkitkan.

“Kenapa masih keliru? Yang pergi sana tu adalah saya. Bukan nak buktikan saya wanita tetapi nak pergi umrah kerana Allah.

“Saya tak ada pun nak pergi mahkamah untuk urusan tukar jantina saya. Saya pun tak tahu kenapa mereka cerita hal peribadi sampai macam tu sekali,” katanya. 

Aturcara umrah di muat naik di Instagram milik Sajat.

Bagi Sajat, beliau tidak mengambil peduli tanggapan netizen kerana niatnya mahu menunaikan nazar dengan membawa keluarga ke Tanah Suci.

“Orang nak ‘judge’ saya macam-macam, saya tak ambil peduli kerana saya tahu nak pergi sana untuk jumpa Pencipta saya. 

“Tak kisahlah mereka nak menafikan ke mengata ke pasal diri saya, itu hak mereka. Bagi saya, itu antara diri saya dengan Allah,” katanya.

Dalam pada itu, Sajat berasa teruja dan berharap diberikan ketenangan untuk membawa keluarga menunaikan umrah. 

“Saya sebelum ni dah bernazar untuk bawa keluarga terutama ibu bapa saya apabila perniagaan saya sudah sampai ke satu tahap seperti sekarang,” katanya.

Sajat sebelum ini memuat naik gambar pakej umrah di akaun Instagramnya dan memberitahu beliau sekeluarga bakal ke Tanah Suci pada Disember ini.

Ia disusuli gambar yang menunjukkan sebahagian atucara semasa umrah yang turut dimuat naik di samping berharap segala urusannya dipermudahkan.

Tags / Kata Kunci: Nur Sajat , umrah
   

iklan

Video

Khamis, 12 Julai 2018 1:05 PM

Lempang pelajar ikut suka hati

Selasa, 10 Julai 2018 6:39 PM

Nak 'gugur jantung' tengok pakcik ini memandu

Selasa, 10 Julai 2018 3:06 PM

Pengasuh pijak, hempas anak jagaan

Isnin, 9 Julai 2018 5:30 PM

Ragam si meow & bola!

Jumaat, 6 Julai 2018 5:39 PM

Tak sanggup tengok mayat mangsa kemalangan

Jumaat, 6 Julai 2018 12:48 PM

Durian buah untuk orang kaya?

Khamis, 5 Julai 2018 7:02 PM

Ngeri! Nampak kaki dalam beg baju

Kolumnis

iklan

Iklan