Wanita Korea Buat 'Gila' Di Bazar Ramadan

Diterbitkan: Khamis, 15 Jun 2017 11:06 AM

(Ubah saiz teks)

PETALING JAYA: Benarlah orang Korea 'gila' berfesyen dan terbaru, seorang wanita dari negara itu telah menunjukkan 'kegilaannya' itu di sebuah bazar Ramadan di Melaka.

Dalam kejadian di Bazar Ramadan Mega 2017 di Hang Tuah Mall, tindakan wanita berkenaan telah mengejutkan si penjual dan orang sekeliling apabila menggayakan sampin yang biasanya dipakai oleh kaum lelaki sebagai skirt.

Mereka menganggap apa yang dilihat sebagai sesuatu yang lucu dan tidak pernah terfikir untuk dibuat oleh wanita lain.

Seseorang yang berada di situ sempat merakamkan gambar wanita berkenaan dan kemudian memuat naik gambar-gambar tersebut di Facebook.

Artikel berkaitan: Suami Dia Kata "Good-Good'

Berdasarkan posting tersebut, wanita berkulit cerah itu dikatakan telah datang ke kedai itu dua malam berturut-turut.

Pada malam pertama beliau datang memakai skirt kembang, tetapi pada malam kedua beliau memakai seluar pendek, bagi membolehkan sampin tersebut dicuba, seterusnya dibeli.

"Semalam datang pakai kain kembang tak leh test. Hari ni datang pakai seluar pendek terus sarung je," tulis individu yang memuatnaik posting di akaun Facebook Asip's Burger Bachang.

Difahamkan, sampin tersebut telah siap dijahit dengan getah bagi memudahkan pemakaian.

Apa yang berlaku ini mendapat maklum balas postif daripada netizen yang rata-rata menganggap ia sesuatu yang 'kreatif.

Hidayah Abdullah menulis: "Tak lama lagi samping jadi trend untuk perempuan Korea."

Mohd Hidayat menulis: "Pandai juga dia gayakan, 'masuk' pula dengan baju dia pakai. Nanti pesan kat dia suruh stay Malaysia sampai pagi raya tau, baru dia tau orang pakai sampin tu macam mana rupanye, kikikiki."

Suami Dia Kata 'Good...Good'


Read more at http://www.mstar.com.my/berita/berita-semasa/2017/06/15/sampin-skirt-wanita-korea/#P1zc0oASkjLxsP0Z.99

Tags / Kata Kunci: sampin , Bazar Hang Tuah Mall

iklan

Video

Jumaat, 22 September 2017 2:00 PM

Ella Gamit Kenangan Bersama The Boys

Jumaat, 22 September 2017 9:00 AM

#akuStar: Andi Bernadee - Tiada Lagi Maaf

Khamis, 21 September 2017 2:00 PM

Monoloque Tak Habis-Habis Nak Sindir Orang!

Khamis, 21 September 2017 9:00 AM

Popular? Tolak Tepilah! - Bob (AF2)

Rabu, 20 September 2017 4:00 PM

Irfan Haris Nafi Tumpang Populariti Kakak

Selasa, 19 September 2017 2:00 PM

Keluh-Kesah Jalil Hamid

Selasa, 19 September 2017 9:00 AM

Kau Buat #OOTD Pun Riaklah! - Wak Doyok

Isnin, 18 September 2017 2:30 PM

Belum Masa Gantung Skrip – Naim Daniel

Kolumnis

iklan

Iklan