Hotline, Portal GST Bantu Pengguna

Diterbitkan: Isnin, 30 Mac 2015 6:26 PM

(Ubah saiz teks)

KUALA LUMPUR: Pengguna yang memerlukan bantuan mengenai perkara-perkara yang berkaitan dengan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) boleh menyalurkan maklum balas dan pertanyaan ke portal dan talian hotline yang disediakan.

Lanjutan daripada itu, Jabatan Kastam Diraja Malaysia telah menyediakan  talian hotline bernombor 1-300-888-500 dan 03-8882 2111 serta laman web yang beralamat di http://gst.customs.gov.my, di mana pengguna boleh memberi maklum balas dan menghubungi pejabat/kaunter bantuan yang terletak di negeri masing-masing.

Aduan dan cadangan yang berkaitan dengan jabatan tersebut pula boleh di ajukan kepada alamat e-mel, ccc@customs.gov.my atau 03-7806 7200.

Untuk sebarang pertanyaan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, orang ramai boleh menghubungi nombor hotline 1-800-886-800 atau membuat panggilan ke 03-8000 8000 dan 03-8882 5983.

Mereka juga boleh menurunkan maklum balas dan aduan di www.kpdnkk.gov.my atau portal eaduan.kpdnkk.gov.my, atau mereka boleh menghantar e-mel kepada eaduan@kpdnkk.gov.my.

Tags / Kata Kunci: hotline , portal , GST

iklan

Kolumnis

iklan

Iklan