Perkara Kecil Beri Maksud Mendalam Kepada Rakyat - KSN

Diterbitkan: Jumaat, 9 Mac 2012 12:00 AM

(Ubah saiz teks)

KUALA LUMPUR: Kadangkala perkara kecil akan memberi makna yang mendalam kepada orang awam terutamanya di bidang khidmat pelanggan.

Itu adalah nasihat Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan kepada pegawai kanan kerajaan yang baru dilantik.

"Walaupun apa yang pelanggan kita iaitu orang awam mahu mungkin kecil bagi kita, tapi ia boleh memberi kesan besar kepada mereka seperti tidak meminta salinan kad pengenalan sekiranya mereka menyediakan kad pengenalan asal.

"Dengan memahami apa kemahuan pelanggan, perubahan kepada sistem dan prosedur serta cara kita berhubung dengan mereka akan memberi faedah kepada rakyat," katanya di sini, Khamis malam.

Selain itu Mohd Sidek turut mengingatkan penjawat awam agar tidak hilang fokus terhadap tugas dan tanggungjawab mereka.

iklan

Video

Jumaat, 15 Disember 2017 2:27 PM

Biarlah Ia Berlalu" - Adi Putra

Jumaat, 15 Disember 2017 11:51 AM

Aksi 'Rempit' Fasha Sandha Jadi Perhatian

Jumaat, 15 Disember 2017 9:00 AM

#akuStar: Pesawat - Luluh

Khamis, 14 Disember 2017 1:00 PM

Peminat Lega Tiada Suara 'Kepit' Sajat

Rabu, 13 Disember 2017 9:00 AM

Jadi Pilihan Pekin Ibrahim, Siapa Donny Alamsyah?

Selasa, 12 Disember 2017 5:41 PM

Jom Lepak Tempat 'Best' Tapi Percuma

Selasa, 12 Disember 2017 8:30 AM

Isteri Pertama Kena Kuat, Tak Boleh Lemah - Elizad

Kolumnis

iklan

Iklan