Jenama MINI Semakin Berkembang Untuk BMW

Diterbitkan: Jumaat, 19 November 2010 12:00 AM

(Ubah saiz teks)

KUALA LUMPUR: Kereta MINI ternyata semakin berjaya dan merupakan jenama yang semakin berkembang untuk BMW Group Malaysia, kata Pengarah Urusannya, Geoffrey Briscoe.

Beliau berkata sehingga Oktober 2010, kumpulan itu menjual 185 MINI, peningkatan 5.4 peratus berbanding tahun sebelumnya.

"Menerusi MINI baharu, kami yakin ia akan terus berjaya di Malaysia," katanya pada pelancaran MINI Cooper, MINI Cooper S dan MINI John Cooper Works (MINI JWC), di sini, Jumaat.

Pengurus komunikasi korporatnya Sashi Ambi berkata MINI merupakan kereta khusus, dan syarikat sukar menetapkan sasaran jualannya.

"Kami berharap menjual seberapa banyak yang boleh," katanya.

Pengurus MINI BMW Group Malaysia, Farid Sulaiman, berkata MINI JCW disasarkan untuk mereka yang suka memandu laju dengan transmisi manual.

"Cooper adalah untuk mereka yang sukakan reka bentuk, dan Cooper S lebih kepada prestasi dan reka bentuk," katanya.

Syarikat itu juga memperkenal MINI Connected, pakej opsyenal untuk pembeli.

Pakej berharga RM14,988 itu membabitkan sut ciri-ciri teknologi yang dibangunkan khusus untuk menyepadukan fungsi telekomunikasi, hiburan dan dalam talian iPhone dalam MINI.

Harga jualan MINI bermula daripada RM195,888. - BERNAMA

iklan

Video

Selasa, 21 November 2017 5:42 PM

Apa Terjadi Dengan Wartawan mStar?

Selasa, 21 November 2017 2:13 PM

Selepas Setahun Amira Othman 'Tidur'

Selasa, 21 November 2017 9:00 AM

Kenali Siapa Penyanyi Lagu 'Bismillah'

Isnin, 20 November 2017 7:37 PM

Pakatan Dalam Misteri - Tun M

Isnin, 20 November 2017 2:30 PM

Karier Tak Rosak - Fezrul khan

Isnin, 20 November 2017 9:00 AM

#BiziBody: Nabila Razali Simpan Foto Aedy Ashraf?

Ahad, 19 November 2017 9:00 AM

#akuStar: Cikgu Meera - Oh Sayangku

Jumaat, 17 November 2017 4:25 PM

Tokan Kantoi Bungkus Dadah Dalam Plastik Teh

Jumaat, 17 November 2017 2:00 PM

Pesawat Dedah Punca Menyepi

Kolumnis

iklan

Iklan