E-Perkhidmatan TNB Untuk Memudahkan Pemantauan Ke Atas Akaun Elektrik

Diterbitkan: Jumaat, 9 Julai 2010 12:00 AM

(Ubah saiz teks)

KUALA LUMPUR: Pelanggan kini boleh memantau akaun bekalan elektrik masing-masing menerusi https://eservices.tnb.com.my, perkhidmatan percuma berasaskan web oleh Tenaga Nasional Berhad (TNB).

Para pelanggan boleh mendaftar untuk "maklumat bil pelanggan dalam talian" menerusi perkhidmatan itu, kata TNB dalam satu kenyataan.

Perkhidmatan berkenaan membolehan pelanggan menyemak jumlah bil terunggak, butiran akaun, maklumat bil dan pembayarannya.

Pelanggan TNB yang menyewa atau memajak premis masing-masing akan mendapati maklumat ini penting kerana ia membolehkan mereka menjejak akaun elektrik yang didaftarkan atas nama mereka.

Untuk maklumat lanjut, pelanggan di Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur boleh menghubungi Pusat Pertanyaan Sehenti TNB di 1-300-88-5454.

Pelanggan boleh menyemak status baki bil dan pembayaran dengan mengunjungi Kedai Tenaga terdekat. - BERNAMA

iklan

Video

Khamis, 17 Ogos 2017 3:02 PM

Seksi? Urusan Saya Dengan Tuhan - Zizi Kirana

Khamis, 17 Ogos 2017 12:30 PM

Erma Reda, Jatuh Talak Satu

Khamis, 17 Ogos 2017 9:00 AM

Wak Doyok Kini Bintang Filem

Rabu, 16 Ogos 2017 3:59 PM

Bahaya Tu Abang Oii...

Rabu, 16 Ogos 2017 12:30 PM

“Senyum Je Pada Haters” - Farisha Irish

Selasa, 15 Ogos 2017 3:28 PM

Raysha Rizrose Pemalu, Bukan Sombong!

Selasa, 15 Ogos 2017 11:59 AM

Keluarga 'Control' Hidup Neera Azizi?

Selasa, 15 Ogos 2017 9:00 AM

Abang Long Fadil 2 Telan Belanja RM 3.2 Juta

Kolumnis

iklan

Iklan