E-Perkhidmatan TNB Untuk Memudahkan Pemantauan Ke Atas Akaun Elektrik

Diterbitkan: Jumaat, 9 Julai 2010 12:00 AM

(Ubah saiz teks)

KUALA LUMPUR: Pelanggan kini boleh memantau akaun bekalan elektrik masing-masing menerusi https://eservices.tnb.com.my, perkhidmatan percuma berasaskan web oleh Tenaga Nasional Berhad (TNB).

Para pelanggan boleh mendaftar untuk "maklumat bil pelanggan dalam talian" menerusi perkhidmatan itu, kata TNB dalam satu kenyataan.

Perkhidmatan berkenaan membolehan pelanggan menyemak jumlah bil terunggak, butiran akaun, maklumat bil dan pembayarannya.

Pelanggan TNB yang menyewa atau memajak premis masing-masing akan mendapati maklumat ini penting kerana ia membolehkan mereka menjejak akaun elektrik yang didaftarkan atas nama mereka.

Untuk maklumat lanjut, pelanggan di Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur boleh menghubungi Pusat Pertanyaan Sehenti TNB di 1-300-88-5454.

Pelanggan boleh menyemak status baki bil dan pembayaran dengan mengunjungi Kedai Tenaga terdekat. - BERNAMA

iklan

Video

Isnin, 20 November 2017 7:37 PM

Pakatan Dalam Misteri - Tun M

Isnin, 20 November 2017 2:30 PM

Karier Tak Rosak - Fezrul khan

Isnin, 20 November 2017 9:00 AM

#BiziBody: Nabila Razali Simpan Foto Aedy Ashraf?

Ahad, 19 November 2017 9:00 AM

#akuStar: Cikgu Meera - Oh Sayangku

Jumaat, 17 November 2017 4:25 PM

Tokan Kantoi Bungkus Dadah Dalam Plastik Teh

Jumaat, 17 November 2017 2:00 PM

Pesawat Dedah Punca Menyepi

Jumaat, 17 November 2017 9:00 AM

#akuStar: Hyper Act - Kasih

Khamis, 16 November 2017 2:00 PM

“Kalaulah Diberi Watak Utama...” - Riz Amin

Khamis, 16 November 2017 9:05 AM

Tak Tipu! Rawang Bypass Memang Gayat

Khamis, 16 November 2017 9:00 AM

Sufi Tak Mampu Tolak Haqiem Rusli

Kolumnis

iklan

Iklan